Gå til innhold

Ulyd bak E38

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører over hull i veien/ujevn vei/små kanter som man kan av og til møte på i disse FLOTTE norske veiene våres, så kommer det noe "metalliske" klunk fra noe bak. Ganske "lett" klunk. Men nå når jeg parkerte bilen etter siste kjøretur så satt jeg den i P og tråkket ned "fotbrekket" eller hva man skal kalle det, og slapp bremsepedalen så rullet bilen bakover slik som de vanligvis gjør når man parkerer automat biler i litt bakke og setter den i P.

Så jeg lurer på om disse lydene kan være noe håndbrekk deler som har løsnet, f.eks inni skiven? Bremsesko eller sånt? Eller er tankegangen min helt off? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DanielStance skrev:

Når jeg kjører over hull i veien/ujevn vei/små kanter som man kan av og til møte på i disse FLOTTE norske veiene våres, så kommer det noe "metalliske" klunk fra noe bak. Ganske "lett" klunk. Men nå når jeg parkerte bilen etter siste kjøretur så satt jeg den i P og tråkket ned "fotbrekket" eller hva man skal kalle det, og slapp bremsepedalen så rullet bilen bakover slik som de vanligvis gjør når man parkerer automat biler i litt bakke og setter den i P.

Så jeg lurer på om disse lydene kan være noe håndbrekk deler som har løsnet, f.eks inni skiven? Bremsesko eller sånt? Eller er tankegangen min helt off? :P

Jeg har opplevd at ene skruen som holder håndbrekkskoene løsna inne i skiven men da var det ganske konstant lyd. Dersom denne klunken er periodisk ville jeg begynt en annen plass. Dersom det er noe som har løsna inni der burde du høre det om du jekker opp bilen og ruller rundt på hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Poppy skrev:

Jeg har opplevd at ene skruen som holder håndbrekkskoene løsna inne i skiven men da var det ganske konstant lyd. Dersom denne klunken er periodisk ville jeg begynt en annen plass. Dersom det er noe som har løsna inni der burde du høre det om du jekker opp bilen og ruller rundt på hjulet.

Er ikke konstant (i så fall er det såpass lavt at jeg ikke hører det). Kommer kun når jeg kjører over ugjevnheter som man kjenner en del, typ hull i veien, og kanter/groper eller hva man skal kalle det.. Ræva asfalt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hjullager, bærearmer og sånt. Hadde noe av det samme, da var hjullageret gåent, men viste seg å være et metalldeksel under bilen som lå og skrapte.  Hver gang jeg svingte ene veien ( husker ikke i farta om det var h/v) sa det "skraaap". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...