kossmaster Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 (endret) hvordan er det og få godkjent en bmw e34 520i til 540i i 2016. Bilen er allerede ferdig ombygget MEN det er ikke sendt inn søknad på dette først. så på litt gammle poster på div. forum fra 2007 at dette ikke lot seg gjøre lengre, da bmw ikke ga godkjenning på dette mer ? Får man enda tak i dette og evt. hvor ? bilen er en 1990 mod om det har noe og si takker for svar Endret August 25, 2016 av kossmaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Det er så vanskelig og få det godkjent når bilen er allerede ombygd. Fordi de ser på det som negativt når man ikke har fått tillatelse til og bygge enda. Du skal være maks heldig og få det godkjent. For ved ombygging så man dokumentere delene som brukes som f.eks fra hvilken bil med vinnr. Og noen ganger ønsker de at du kommer inn med donorbilen så de får plommer delene som skal brukes. Når ikke noe av dette ikke er gjort er det vanskelig dokumentere hvor delene stammer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet August 25, 2016 Forfatter Share Skrevet August 25, 2016 Selger har papirer på donorbil. og skal ha sendt søknad om ombygging på gs som er godkjent. fikk ikke tak i gs i dag for og få litt mer info angående denne søknaden og hva den innebar. ser for meg det rett og slett er en plukkliste og en etterkontroll gs kan levere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Men er søknaden sendt til statens vegvesen? Og fått godkjent fra statens vegvesen og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet August 25, 2016 Forfatter Share Skrevet August 25, 2016 Det som er problemet, statens vegvesen har ikke vært involvert i det heletatt her. og det de vil ha for og godkjenne dette er et dokument fra bmw som sier de godtar ombyggingen fra 520 -> 540 får ta en tlf til bavaria i morgen og høre hvor dødfødt dette er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Det du kan gjera, men som e mykje jobb (og vil kosta ein del) e å kjøpa ein M50B20, putta den i bilen din, kjøpa ein original 540 (helst utan motor, om du får tak i det, for so å setta i motoren so no står i bilen din), senda søknad til BT, visa begge bilane og deretter starta ombygginga. Då får du det godkjent, men det blir jo ein del jobb med motorar so skal fram og tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Det er ikke bare å godkjenne. Vektene er et sort problem. Jeg har en original E34 520 som skulle bygges til 525 turbo. Bilen har M5 bakstilling med 540 diff, ZF girkasse og ombygd mellomaksling og 540 bremser framme. Jeg veiet denne bilen med M50B20 motor, og jeg var omtrent på grensen til total vekt. Og det var før den tyngre motoren med tilhørende deler var montert. Derfor droppet jeg ombygging til 540. Du har bilen ombygd til 540. Hvis du veier bilen med full tank skal du minst ha 300 kg nyttelast. Det ville jeg sjekket fort. Jeg har godkjent en bil tidligere, og det var ikke noe krav om donorbil. Jeg måtte ha kvittering spesielt på motoren. Eirik. Sitér Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Anbefaler deg å få en dialog med vegvesenet snarest. Blir nok en tøff vei nå, hvor vekt er det største problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet August 26, 2016 Forfatter Share Skrevet August 26, 2016 (endret) Da har jeg ringt rundt i landet og spurt og gravd angående dette motorbytte. og det skal vist gå helt fint. vekt på en m50b20 er rundt 190 kg, og en m60b40 er rundt 200. hjelper godt på at det er støpejern på m50'n og alu på m60'n. skal holde liv i denne tråden da jeg ser det er mange som lurer angående motorbytte slik som denne. Endret August 26, 2016 av kossmaster Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tber Skrevet Januar 31, 2017 Share Skrevet Januar 31, 2017 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå