Ole Ruud Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Hei. har en BMW e39 m51d25 som går varm etter litt ''hard'' kjøring.. Hvis jeg akser hardt en 1-2-3 ganger så begynner nåla å flytte på seg.. Eller hvis jeg kjører i en ''lang'' oppoverbakke. Hvis jeg stopper og lar bilen stå på tomgang, med varmeapparatet på fullt, så går det ned etterhvert. Men hvis jeg lar den stå på tomgang uten å ha på varmeapparatet så går den varm av seg selv.. Jeg har prøvd å byttet vannpumpe, den var gåen såg jeg når jeg tok ut den gamle, men det hjalp ikke noe særlig. jeg har kjøpt en ny termostat og en viskosekopling som jeg har tenkt å bytte imorgen. Noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg hørte at det kanskje hjalp og lufte motoren? Er det topppakningen som har røket? Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 26, 2016 Share Skrevet August 26, 2016 Prøv med viskosekoblingen du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet August 26, 2016 Share Skrevet August 26, 2016 Bytte av termostat bøør gjøres samtidig m bytte av vannpumpe på eldre biler Den hundrelappen er skjeldent bortkastet Skikkelig lufting er ett must på BMW motorene Tenker du er i mål m ny pumpe som gir nok sirkulasjon, termostat som gir riktig åpning og ordentlig lufting. Husk varmeapparat på fullt. J ville også ha kjøpt viskosekobling av OEM eller org kvalitet. Her sparer du i lengden ingenting på "sinavare". Jeg har vraket motor på det en gang. Da ble besparelsen liten siden vifta ikke slo inn. Tett kø inn til Oslo og varmt. Vips så ble det toppbytte. Da kom bondeangeren på sinavaren. KAN lønne seg å spyle gjennom radiator før montering for å være sikker på gjennomstrømning. Lykke til Ole Ruud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Ruud Skrevet August 26, 2016 Forfatter Share Skrevet August 26, 2016 @pedro Alt er bestillt fra GS uten termostaten, den kjøpte jeg på biltema. Noen tips til hvordan jeg lufter bilen? Er litt fersk når det gjelder mekking med bil så all tips taes imot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå