Gå til innhold

X5 (E70) koder for understell

rstand
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en E70, men har aldri klart å forstå disse ulike kodene på fjærer/dempere/understell.

Håper noen kan forklare meg forskjellen på 2VA Adaptive Drive, 220 Self Leveling Suspension, 226 Sport chassis - og likeledes hva man bør ha på en E70 M-Sport dersom man ønsker litt kjøreglede og kontakt med veien ved litt aktiv kjøring på landeveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2va er vanlig understell med aktivt anti krenge system via hydraulikk. 

220 er luft på bakaksel. 

226 er vel m sport. 

Jeg mener at e70 med m sport er ubrukelig hardt. Den er jo enda hardere enn e61 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Otis skrev:

2va er vanlig understell med aktivt anti krenge system via hydraulikk. 

220 er luft på bakaksel. 

226 er vel m sport. 

Jeg mener at e70 med m sport er ubrukelig hardt. Den er jo enda hardere enn e61 min. 

Ok, så 2va er det beste alternativet da eller? Mykere, men allikevel ikke den sedvanlige krengingen som SUV´er får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har adaptive drive og luft bak på min å syns det er mer en stivt nok på denne typen bil. Sammenlignet med f.eks range rover sport med "samme system" så er det langt mindre SUV kjørefølelse av X5. Det blir jo aldri noen sportsbil selvfølgelig, men i SUV klassen så er vel den og Cayenne det nærmeste man kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, minim skrev:

Har adaptive drive og luft bak på min å syns det er mer en stivt nok på denne typen bil. Sammenlignet med f.eks range rover sport med "samme system" så er det langt mindre SUV kjørefølelse av X5. Det blir jo aldri noen sportsbil selvfølgelig, men i SUV klassen så er vel den og Cayenne det nærmeste man kommer :) 

Takk for nyttig erfaringsdeling! 
Var det jeg trodde, at jeg måtte ha Adaptive Drive på denne. Kjører 530 (F11) i dag og har egentlig ikke behov for SUV (eller ny bil egentlig) annet enn at jeg har lyst til å prøve noe nytt, og jeg liker jo veldig mye med X5´en.
En "bøllete" bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...