Carlsius Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 (endret) Saken er løst og har funnet et verksted som skal se på saken! Så jeg har gitt opp å finne ut av det selv.... Hei, jeg har en feilkode på min M54 motor som jeg ikke blir kvitt Feilkoden er på kam aksel innsug. - 1. Drar veldig dårlig under 3.800omdr - 2. Av og til tungstartet - 3. Vanskelig å sette igang, den spiser mye clutch hvis det er så lite som en slak heldning - 4. Oljelekkasje fra fremkant av motor. Se bilde for hvor det befinner seg. Feil Nr: 1, 2 og 3 er jeg sikker kommer på grunn av feilkoden som ligger inne som er feil på vanos. - Har dere anbefalinger på verksteder/personer som har god peiling på dette og kan finne ut av det? Takk for at du leste igjennom, har du noe som helst å komme med så spytt ut Rød ring= et sted hvor olje lekkasjen kommer fra Grønn strek = hvor oljen drypper fra motoren. Endret Oktober 26, 2016 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 Du kan se liveverdier på vanosposisjon i INPA, nå ser jeg at du har den "halvtyske" utgaven der det kan være litt vanskelig å navigere i, men bør være mulig å google seg fram. Posisjonen i grader skal variere gjennom turtallsregisteret. Det skal også være mulig å tvangsaktivere vanos, da hører du at motorgangen endrer seg merkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet September 1, 2016 Forfatter Share Skrevet September 1, 2016 (endret) On 8/31/2016 at 22.32, E.C. skrev: Du kan se liveverdier på vanosposisjon i INPA, nå ser jeg at du har den "halvtyske" utgaven der det kan være litt vanskelig å navigere i, men bør være mulig å google seg fram. Posisjonen i grader skal variere gjennom turtallsregisteret. Det skal også være mulig å tvangsaktivere vanos, da hører du at motorgangen endrer seg merkant. Takk, det er noe jeg kan prøve. Men vet man hvilke verdier den skal ligge innenfor? Endret Oktober 26, 2016 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1, 2016 Share Skrevet September 1, 2016 Kan ikke helt verdiene, men det skal vel endre seg opp mot 10-15 grader gjennom turtallsspekteret fra bunn til topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2016 (endret) Noen som kjenner noen som kan noe om dette og vil feilsøke? Har ikke tid selv så må betale noen for å gjøre det denne gangen... Endret Oktober 26, 2016 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå