Gå til innhold

Kam aksel innsug feilkode - M54B22 på en E39 [LØST]

Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

Saken er løst og har funnet et verksted som skal se på saken! Så jeg har gitt opp å finne ut av det selv....

Hei, jeg har en feilkode på min M54 motor som jeg ikke blir kvitt:-( Feilkoden er på kam aksel innsug. 
- 1. Drar veldig dårlig under 3.800omdr
- 2. Av og til tungstartet 
- 3. Vanskelig å sette igang, den spiser mye clutch hvis det er så lite som en slak heldning
- 4. Oljelekkasje fra fremkant av motor. Se bilde for hvor det befinner seg.
Feil Nr: 1, 2 og 3 er jeg sikker kommer på grunn av feilkoden som ligger inne som er feil på vanos. 

- Har dere anbefalinger på verksteder/personer som har god peiling på dette og kan finne ut av det?

Takk for at du leste igjennom, har du noe som helst å komme med så spytt ut :D 

image.jpeg

Rød ring= et sted hvor olje lekkasjen kommer fra

Grønn strek = hvor oljen drypper fra motoren.

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se liveverdier på vanosposisjon i INPA, nå ser jeg at du har den "halvtyske" utgaven der det kan være litt vanskelig å navigere i, men bør være mulig å google seg fram. Posisjonen i grader skal variere gjennom turtallsregisteret. Det skal også være mulig å tvangsaktivere vanos, da hører du at motorgangen endrer seg merkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2016 at 22.32, E.C. skrev:

Du kan se liveverdier på vanosposisjon i INPA, nå ser jeg at du har den "halvtyske" utgaven der det kan være litt vanskelig å navigere i, men bør være mulig å google seg fram. Posisjonen i grader skal variere gjennom turtallsregisteret. Det skal også være mulig å tvangsaktivere vanos, da hører du at motorgangen endrer seg merkant.

Takk, det er noe jeg kan prøve. Men vet man hvilke verdier den skal ligge innenfor?

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...