Bækkmann Skrevet September 12, 2016 Share Skrevet September 12, 2016 som tittelen sier, alarmen går av hver gang jeg låser opp bilen. Må låse bilen igjen, for så og låse opp for at den skal holde fred. Må nevne at dette er opplåsing med nøkkel, og ikke fjernstyrt lås da batteriet i nøkkelen har dødd. Hva kan dette ha seg? Det skjedde første gang ut av det blå denne fredagen på tur hjem fra jobb. Det eneste jeg kan bemerke er at det kan kjennes litt treigt ut til tider i det jeg vrir om nøkkelen, og slik har den alltid vært. På forhånd takk for svar! Er det forresten noen som vet hvilken sikring jeg skal ta ut for å bøte med problemet midlertidig? Så på lappen i hanskerommet, men jeg er ingen kløpper i tysk Det var ikke særlig arti når jeg skulle ute å kjøre sent lørdag kveld når alle naboene hadde tatt kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 19, 2016 Forfatter Share Skrevet September 19, 2016 Hvis flere skulle ha samme problem, så var dette løsningen i mitt tilfelle: Helt dødt batteri i nøkkel. Bilen får ikke tilbakemelding fra nøkkel, og vet derfor ikke hva som låser opp bilen. Bilen reagerer med å alarmere. Byttet batteri, kodet nøkkel til bilen, og alt fungerte som normalt sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 21, 2016 Share Skrevet September 21, 2016 Hei, litt nysgjerrig, hvordan byttet du batteri og kodet, på verksted eller er det mulig å gjøre selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 21, 2016 Forfatter Share Skrevet September 21, 2016 (endret) Dette er fullt mulig å gjøre selv. Nøkkelen må åpnes og batteriet byttes. Det er et 3 Volt "klokkebatteri" i størrelse 2025. Jeg derimot byttet hele nøkkelen. Bestillte ny nøkkel på Ebay, fikk den slipt og flyttet over elektronikken. Dette har jeg skrevet om i tråden om min egen bil. Link i signaturen min Det finnes en god Youtube DIY på dette også Endret September 21, 2016 av Bækkmann sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå