The_transporter Skrevet September 18, 2016 Share Skrevet September 18, 2016 Jeg tror det er mulig å redde denne. Skru ut kretskortet og bruk en fin sminkebørste med rødsprit til å rense bort alt av irr, bruk mye rødsprit. Legg den over en varmeovn i noen timer etterpå så kortet når 60+ og prøv igjen. Sørg bare for å få bort all irr og fukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet September 18, 2016 Share Skrevet September 18, 2016 Hvis du er skeptisk til å gjøre det selv kan du alltids sende den pr. post til meg så jeg kan rense den og sjekke om det er mulig å få liv i den. om jeg får liv i den tar jeg 500,- hvis ikke kan du få den i retur for portoprisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snaff87 Skrevet September 19, 2016 Forfatter Share Skrevet September 19, 2016 9 timer siden, The_transporter skrev: Jeg tror det er mulig å redde denne. Skru ut kretskortet og bruk en fin sminkebørste med rødsprit til å rense bort alt av irr, bruk mye rødsprit. Legg den over en varmeovn i noen timer etterpå så kortet når 60+ og prøv igjen. Sørg bare for å få bort all irr og fukt. Skal teste å rense den med isopropanol..! Men noen deler av den ser ikke veldig bra ut😆 Skal teste det i morgen.. ellers så har jeg vell funnet ut at det ikke er helt Plug and play fra multi info display til full 16:9.. Skal hente en monitor i morgen, så får vi se hvordan det går.. Da multi info displayet sender mye info på en egen buss.. Iallfall, mer info om det her: http://www.e38.org/markiiinav.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snaff87 Skrevet September 20, 2016 Forfatter Share Skrevet September 20, 2016 On 18. september 2016 at 18.11, The_transporter skrev: Jeg tror det er mulig å redde denne. Skru ut kretskortet og bruk en fin sminkebørste med rødsprit til å rense bort alt av irr, bruk mye rødsprit. Legg den over en varmeovn i noen timer etterpå så kortet når 60+ og prøv igjen. Sørg bare for å få bort all irr og fukt. RIP💀 Ser kortet er helt brent.. Så denne kan ikke reddes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 (endret) Brent? Da har du nok latt det ligge for lenge i ovnen. Neida. Prøv i det minste å rense godt mellom punktene på kretskortet, slik at det ikke går strøm der det ikke skal. Det kan hende noen kondensatorer/dingser er defekt. Disse kan, tro det eller ei, byttes ut. Så det er et ørlite håp enda. Endret September 21, 2016 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snaff87 Skrevet September 21, 2016 Forfatter Share Skrevet September 21, 2016 16 timer siden, Basse Lusk skrev: Brent? Da har du nok latt det ligge for lenge i ovnen. Neida. Prøv i det minste å rense godt mellom punktene på kretskortet, slik at det ikke går strøm der det ikke skal. Det kan hende noen kondensatorer/dingser er defekt. Disse kan, tro det eller ei, byttes ut. Så det er et ørlite håp enda. hvis du zoomer inn på bilde ser du at det det er brent rundt ene pinnen som kommer inn i spilleren.. Har nok kortsluttet mot jord og smeltet kortet. Har ikke hatt den i ovnen, kun skrubba godt med isopropanol og tannbørste sånn jeg reparerer vannskadene telefoner. Ikke noe problem å bytte komponenter på kretskortet, men kortet er ferdig desverre.. lettere å se på dette bilde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet September 23, 2016 Share Skrevet September 23, 2016 Den kan fortsatt reddes, men man må isåfall frem med ledning og nye komponenter. Ja også bør man måle etter kortslutninger før man plugger den i og ødelegger noe annet i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Mai 25, 2017 Share Skrevet Mai 25, 2017 On 19.9.2016 at 3.47, Snaff87 skrev: Skal teste å rense den med isopropanol..! Men noen deler av den ser ikke veldig bra ut😆 Skal teste det i morgen.. ellers så har jeg vell funnet ut at det ikke er helt Plug and play fra multi info display til full 16:9.. Skal hente en monitor i morgen, så får vi se hvordan det går.. Da multi info displayet sender mye info på en egen buss.. Iallfall, mer info om det her: http://www.e38.org/markiiinav.pdf Hei Fant du ut av dette? Har samme spiller som deg, og ønsker å oppgradere til oem 16/9 skjerm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet Mai 25, 2017 Share Skrevet Mai 25, 2017 Det er ikke plug and play med 16:9 skjerm, da radiomodulen sitter innebygd i spilleren. Men hvis man har 4:3 spillern er det plug and play. Har 16:9 skjerm til salgs forresten. bimmerfun reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Mai 25, 2017 Share Skrevet Mai 25, 2017 1 time siden, Thomas_325i skrev: Det er ikke plug and play med 16:9 skjerm, da radiomodulen sitter innebygd i spilleren. Men hvis man har 4:3 spillern er det plug and play. Har 16:9 skjerm til salgs forresten. Har akkurat samme som trådstarter. Så takk for svar, ender vel opp med en ebay spiller jeg da. 16/9 hadde vært topp om det var plug and play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet Mai 25, 2017 Share Skrevet Mai 25, 2017 Har samme jeg også. Gikk på blemme og kjøpte orginal 16:9.... Blir nok ebay spiller på meg også. Hørt mye bra om Avin spiller fra USA, koster litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå