Gå til innhold

Nøkkel fast i tenninga og død bil

Pukkelfjes
 Share

Anbefalte innlegg

Det har hendt et par ganger. Jeg kommer kjørende og parkerer en plass, og plutselig "dør" bilen. Nøkkelen sitter fast i tenninga og den reagerer ikke på noe som helst. Dette skjedde senest ikveld da jeg skulle stoppe i ei busslomme for å sjekke noe på telefonen. Bilen stoppa og jeg fikk ikke liv i noe som helst. Av ukjente årsaker åpnet jeg døren, og da våknet den plutselig til liv... så flimrer ting i et sekund før alt er tilbake på normalen. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende i min09 325.

Har en mistanke mot kobling mellom siktingdboks og +kabelen i hanskerommet.

Dette pga symptomer er svært like en stor recall på alle e9X i usa, på akkurat dette...

Hos meg dør bilen 2-3 ganger på en uke, og så 1-2 mnd til neste gang...ikkje lett å feilsøke :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer kun ved stopp? Hvis bilen har autostopp (motoren slås av ved kombinasjonen stans og gir i fri, muligens også ut med clutch), kan det være en defekt i den funksjonen? I så fall kan det kanskje hjelpe å kode bort funksjonen.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Dette skjer kun ved stopp? Hvis bilen har autostopp (motoren slås av ved kombinasjonen stans og gir i fri, muligens også ut med clutch), kan det være en defekt i den funksjonen? I så fall kan det kanskje hjelpe å kode bort funksjonen.

Mener å ha opplevd det én gang at det har "flimra" litt i dashbordet før den starter... Har tro på en laus kabel en plass, men hvor i guds hellige navn det kan være aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Litt oppdatering

Har nå byttet sirkingsboks og +kabelen i bilen min. Det var tydelige svi-merker både på sikringsboksen og på klemma på + kabelen. BMW har eget repset til kabelen, der ein bare kapper av 30-ish cm, og krymper på ny bit med oppgradert kobling.

Noen dager nå, og alt virker foreløpigt.....

Sikringsbrett 1500,-

Repset + kabel 140,-(utroligt nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...