Pukkelfjes Skrevet September 18, 2016 Share Skrevet September 18, 2016 Det har hendt et par ganger. Jeg kommer kjørende og parkerer en plass, og plutselig "dør" bilen. Nøkkelen sitter fast i tenninga og den reagerer ikke på noe som helst. Dette skjedde senest ikveld da jeg skulle stoppe i ei busslomme for å sjekke noe på telefonen. Bilen stoppa og jeg fikk ikke liv i noe som helst. Av ukjente årsaker åpnet jeg døren, og da våknet den plutselig til liv... så flimrer ting i et sekund før alt er tilbake på normalen. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 18, 2016 Share Skrevet September 18, 2016 Kvisleis bil snakker hjå om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pukkelfjes Skrevet September 18, 2016 Forfatter Share Skrevet September 18, 2016 Det vil da være en E90 320D 2009-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 19, 2016 Share Skrevet September 19, 2016 Har lignende i min09 325. Har en mistanke mot kobling mellom siktingdboks og +kabelen i hanskerommet. Dette pga symptomer er svært like en stor recall på alle e9X i usa, på akkurat dette... Hos meg dør bilen 2-3 ganger på en uke, og så 1-2 mnd til neste gang...ikkje lett å feilsøke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 19, 2016 Share Skrevet September 19, 2016 (endret) Dette skjer kun ved stopp? Hvis bilen har autostopp (motoren slås av ved kombinasjonen stans og gir i fri, muligens også ut med clutch), kan det være en defekt i den funksjonen? I så fall kan det kanskje hjelpe å kode bort funksjonen. Endret September 19, 2016 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pukkelfjes Skrevet September 19, 2016 Forfatter Share Skrevet September 19, 2016 24 minutter siden, Basse Lusk skrev: Dette skjer kun ved stopp? Hvis bilen har autostopp (motoren slås av ved kombinasjonen stans og gir i fri, muligens også ut med clutch), kan det være en defekt i den funksjonen? I så fall kan det kanskje hjelpe å kode bort funksjonen. Mener å ha opplevd det én gang at det har "flimra" litt i dashbordet før den starter... Har tro på en laus kabel en plass, men hvor i guds hellige navn det kan være aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pukkelfjes Skrevet September 19, 2016 Forfatter Share Skrevet September 19, 2016 Har ringt verksted. Det er et kjent problem med E90 at rattstammen og tenninga ikke er helt tipp topp, så det må muligens byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Litt oppdatering Har nå byttet sirkingsboks og +kabelen i bilen min. Det var tydelige svi-merker både på sikringsboksen og på klemma på + kabelen. BMW har eget repset til kabelen, der ein bare kapper av 30-ish cm, og krymper på ny bit med oppgradert kobling. Noen dager nå, og alt virker foreløpigt..... Sikringsbrett 1500,- Repset + kabel 140,-(utroligt nok) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå