Gå til innhold

BMW E39 -96 ABS problem


Rune M2-touring
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med ABS som ikke fungerer på bilen. Feilen kom og gikk til å begynne med, og feilen kom gjerne når jeg kjørte gjennom en dump i veien. Enkelte ganger kunne jeg kjenne at ABS slo inn ved forsiktig bremsing i lav hastighet. Har kjørt diagnose (C110 tester), og får opp feil på høyre sensor framme. Har prøvd å bytte denne med 2 stk nye sensorer, men feilen kommer tilbake etter noen sekunder. Har rengjort ABS ringen på hjullageret, og sjekket denne for skade. Har målt ut kablene fram til sensor fra styringsmodul, og disse er i orden. Jeg har en delebil stående som jeg plukker deler fra, så jeg har forsøkt å bytte styringsmodul også, uten at dette har hjulpet. Når jeg kjører diagnose og resetter feilmelding (får nullet ut sensor feilen), hører jeg at det tikker i ABS releene ved torpedoveggen og i ABS pumpen etter noen sekunder. Etter tikkingen er feilen tilbake på nytt.

Prøvde å plugge inn kontakten i en annen ABS pumpe jeg hadde, og med denne kunne jeg ikke høre tikkelyden. Sensorfeilen kom heller ikke tilbake når denne pumpa var innkoblet. Bør jeg prøve å bytte til den andre ABS pumpa, og må denne i såfall rekodes på BMW verksted?? Bor litt langt unna BMW verksted, så da går det fort en arbeidsdag for å få dette utført. Bilen har kun antispinn, ikke stabilitetskontroll. Takknemlig for innspill, da jeg begynner å gå tom for ideer om hva jeg kan sjekke.


 

Endret av Rune M2-touring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt med litt feilsøking, men har ikke kommet noe videre. Prøvde å koble fra venstre hjulsensor framme og kjøre en tur. Kjørte diagnose på nytt, men fikk ikke feilmelding på venstre hjul. Tror muligens det kan være ABS styringsboksen som er defekt. Da jeg flyttet over styringsboksen fra delebilen slukket ABS lampen inntil jeg begynte å kjøre. Har prøvd å bytte fram og tilbake med disse boksene, uten resultat. Er det mulig at en defekt ABS pumpe tar knekken på styringsboksene? Jeg har bestilt en brukt styringsboks nå, men hvis det er andre ting som tar knekken på denne bør sannsynligvis ABS pumpe byttes først.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...