gass Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 får av og til trøbbel med min 318d e90 2006 mod. bilen blir helt dau, ingen varsellampe i dashbord men får opp feilkoden 3F31 Common rail sensor, tidligere stod det common rail sensor signal, men etter siste diagnose var det bare sensor om det skulle ha noe betydning. (bruker Icarly app). Jeg skrur av og på bilen og alt er som normalt igjen, men problemet kommer og går. Ser at feilen oppsto 2 ganger men rail-trykk var likt begge ganger selv om jeg hadde forskjellig fart og pådrag på motor. railtrykk var på 393,85 bar. feil 1: boost pressure: 1,6bar Pedal value generator: 14,9% vehicle speed: 73km/h RAIL PRESSURE: 393.85bar voltage rail pressure sensor: 21,65mV Feil 2: boost pressure: 1,9bar Pedal value generator: 52,7% vehicle speed: 36km/h RAIL PRESSURE: 393.85bar voltage rail pressure sensor: 21,65mV denne trykksensoren er veldig dyr men antar at sensoren og ikke regulator er gåen siden jeg hadde helt likt men mest sannsynelig feil railtrykk oppgitt fra sensor begge ganger. Dieselfilter er skifta for ikke så lenge siden også. Virker det som om sensor er kaputt for dere?:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Utifra hva man ser der, så har du for lite railtrykk. Mener at det minimum skal være 500 bar. Kan du se live data? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gass Skrevet Oktober 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2016 kan lese live data ja. hva skal trykk være ved tomgang osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Over 500 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Ca 350-355bar på tomgang (fra 700-850rpm og fra 5-10mg/str) på m47n2 122hk. "Ved tomgang osv". Tabellen(e, det er flere) er på 256 verdier. Spør konkret, det er mye greiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Hmm. Var det så lavt. Ja ja, sånn går det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gass Skrevet Oktober 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2016 Trykket er fint på tomgang i henhold til det trf sa:) syns bare det var så rart at det var nøyaktig samme trykk på rail med forskjellig belastning når feilen låg inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 17, 2016 Share Skrevet Oktober 17, 2016 6 timer siden, Otis skrev: Hmm. Var det så lavt. Ja ja, sånn går det... Jeg jukser vet du ved at jeg har filene å titte i Gass: ja, det er litt rart. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gass Skrevet Oktober 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2016 Skal jeg gå for at det er sensor som er synderen og skifte den ut?:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå