Bmwray Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Hei. Driver å bytter slange klemmene på servo tank slangene på E39 520i 1999 modell pga lekkasjer. Jeg har ikke vært borti koblingen på bilde og her var det ikke bare å bytte slange klemmen. Hvordan løsner jeg slangen her og hvordan få det tett? Legger ved bilde. Kjempefint å få litt hjelp til dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Disse slangen er det presset med blekk hylser. For og løsne de kan du f.eks bruke vinkelsliper men dette er ikke noe jeg anbefaler i det hele tatt. For de blir presset med eventuelt maskin eller for hånd for og få riktig press på både slangen og hylse. Er noe som f.eks Tess, Hydroscand eller andre slange verksted muligens gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Kjøp nytt og bli kvitt det gamle ruklet. Det blir litt feil å kalle gummi ferskvare. Men også gummi har en viss form for levetid. Og mye kan tyde på at slangen i din bil er ferd med å nå sin. Denne type slange er heller ikke ment å være fiksbare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 Skjønner, kan jo bestille ny slange og sånn klemme men det er jo ikke rå og få den av selv tydeligvis. Det lakk mest rundt klemmene under tanken. Er det noe annet å få kjøpt å evnt tette dette med? Det er vel ikke lett å finne noe som klistrer seg når det svetter ut olje.. Kunne tenkt meg å tette lekkasjen midlertidig frem til jeg setter den på et verksted for og ta neste service, og at jeg får funnet ut at det er dette som gjør at bilen lekker litt olje på bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Disse slangene er jo ikke 'bare' å bytte. Man må etterfylle å lufte systemet etterpå så litt mer krevende er det. Ikke uvanlig at den svetter litt olje rundt beholder. Hjalp sikkert med de klemmene du skiftet. Ellers hvis du ser på lokket til beholderen så er det et lite hull der. Der kan det også svette litt ved høye belastninger. Ble jeg fortalt av verksted den gangen jeg oppdaget dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 18, 2016 Share Skrevet Oktober 18, 2016 Det er bare og løsne den skruen du ser på bildet så løsner slangen. Hvis du vil bli kvitt svettingen så ville jeg byttet den underste slangen men det er ikke noe farlig med litt svetting, er jo et kostnadsspørsmål også. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-520im54/etk_delekatalog-styring-32_0723 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 (endret) 8 timer siden, Rune-K skrev: Det er bare og løsne den skruen du ser på bildet så løsner slangen. Hvis du vil bli kvitt svettingen så ville jeg byttet den underste slangen men det er ikke noe farlig med litt svetting, er jo et kostnadsspørsmål også. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-520im54/etk_delekatalog-styring-32_0723 Ja det virker jo mest logisk at man kan skru den av og den er gjenget vanlig vei? Ble bare litt i tvil siden jeg ikke har sett sånn før og at det nevnes her at den må ødelegges pga den er festet med blekk hylster? Bilde fra GS viser et rør til 1490kr som er skrudd inn på kjøleren helt nederst, men på min bil så er det to gummi slanger med slike koblinger og lengre ned går det et rør, hvis ikke det er til noe annet? Fra toppen på min så er det slange nr to som lekker. Bilde fra GS og min bil ligner ikke helt, for på GS er det stålrør og her er det gummislange og den koblingen, fra GS er det et rør bare så jeg finner ikke verken slangen eller koblingen. Kunne jeg skrudd koblingen av og kjøpt maken og byttet gummi slangen så hadde det nok blitt billigere også. Endret Oktober 19, 2016 av Bmwray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 Du kan ikke stole helt på bildene fra delekatalogen, de kan ha byttet fra rør til slange en gang og ikke brydd seg om og tegne opp på nytt.. Jeg er ikke helt sikker på om jeg fant riktig bilde for deg heller men du ser prinsippet. Du kan selvfølgelig ta av slangen og ta den med til .feks TESS som nevnt over her så er det mulig de kan lage en ny slange til deg basert på de gamle delene. Hva som er billigst tør jeg ikke si. Og ja, det bør ikke være noen spesial gjenger på den skruen. Sikkert lurt og bytte o ringene da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Det er o ringer inni der også ja. Dårlig tegninger, da kan det jo hjelpe sikkert å få skrudd den opp og byttet o ringen. Takk for tipset Ang dem andre slange klemmene jeg har byttet så ser det ut til at den ene lekker litt igjen. Er det mulig å klippe av en liten bit på slangen i enden og sette den på igjen slik at den blir "nyere" i kanten? Kunne jo evnt bare skiftet ut slangen hvis jeg hadde hatt et delenr, får høre med GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå