Gå til innhold

Alpina B3 3.0 E36 Limousine


Thomas Jevnaker
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott bil.

En kompis har en Alpina B3 3.2 i deler. Han kjøpte en skadet B3 for mange år siden og skal(skulle) bygge om. Men med M3 3.2 understellet. Akkurat på spesielt bremsefronten er ikke E36 Alpina gode nok i forhold til motorytelsen. Du har vel ikke større bremser enn en 325 på din 3 liter? Men prosjektet hans har stått stille lenge. Han har stoffinteriøret fra den som han har sagt han ikke skal bruke. Men det var 199 modell og den hadde airbag i dørene framme, og det har vel ikke du?

Jeg har solgt en 3 liter motor fra Alpina IX og en B10 3.2 motor her hjemme. Fine motorer. Gir ofte mer ytelse enn de er oppgitt til, i følge ting som er skrevet.

Kjekt å se Alpina på vegen her hjemme i alle fall.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skaffe meg tlf nr hans? Er det stoff?? Veldig interesert 😳 Angående bremser har jeg ikke sjekka så mye, men er zimmermann rundt om, borra. Mener det kanskje er originalt.. vet faktisk ikke.. 

Endret av Thomas Jevnaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er stoff til sedan. Sort stoff med grønne (kanskje andre farger og?)Alpinastriper. Bilen var strøken etter som han har fortalt og kun kjørt rett over 100.000 km.

Skal kontakte han i morgen og høre om han har interiøret. Så gir jeg deg beskjed.

Zimmermann er bra skiver det. Det hjelper på effekten hvis du har gode klosser og. Det kan være at du har akkurat samme bremser som 318is, 320 og 325. En forventer mer av en Alpina med 250 hk. 3.2 modellen fikk og kritikk for bremsene i en test. Super bil, men for svake bremser. 265 hk og samme som 328. I E46 B3 280 hk har de 330 bremser, og de er skikkelig bra.

Jeg husker vi kjøpte dekortape som vi limte på bilene i min ungdom på begynnelsen av 80-tallet. Det er utrolig hvor mye det gjør på en Alpina med de riktige er det dekaler? det heter? Bilen skiller seg ut. Eneste er at jeg synes Alpina overdriver litt med skiltingen på bakluken.

Alpina bruker normalt Eibach fjærer sammen med Bilstein dempere. Derfor en meget god kombinasjon av komfort og sportslighet. Har dette oppsettet på to andre E36 jeg har, men ikke fått kjørt med det enda. På en E34 540/6 jeg har satt jeg på Eibach fjærer og Koni dempere. Super kombinasjon. En annen kompis har E34 540ia med Bilstein Sprint dempere. Han byttet nylig fra H&R til Eibach fjærer, og sier at bilen er mye bedre å kjøre med Eibach. Nå flyter bilen på veien i steden for å hoppe på visse strekninger, sier han. Jeg hadde gått for Eibach og ikke H&R hvis du verdsetter komfort i tillegg. Få tak i Eibach stabstag hvis du vil ha enda råere kjøreegenskaper. Mulig at jeg har et sett for salg.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2016 at 6:02 PM, Thomas Jevnaker said:

Denne har ikkje vert kjørt på ein stund, er vinterlagra.. einaste eg veit er at det er 2 sedan alpina.. ein coupe og 1 vogn (e36 da vel og merke) 👍 Og den andre sedanen er rød 👍

Ja ok, da var det mest sannsynleg ein replica eg såg. Var svart med b3 3.0 merke bakpå den og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...