^B^M^W^ Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 2 hours ago, barsjef said: Ehhhh Bremseskiver å fett??? Om bremseskiver er rene eller ikke har jo ingen ting med om felgen sitter fast eller ikke. Flaten som hjulboltene klemmer felgen mot er en del av bremseskiven, jeg har selvfølgelig ikke hatt fett på selve bremseflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
barsjef Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 2 minutter siden, ^B^M^W^ skrev: Flaten som hjulboltene klemmer felgen mot er en del av bremseskiven, jeg har selvfølgelig ikke hatt fett på selve bremseflaten. Hehe Når folk skriver bremseskiver, så tar jeg det som bremseflaten. Men bra det ikke var den da:-) hehe Har faktisk set folk som har smurt fett på bremseflaten, personen skjønte ikke hvorfor han bremset så dårlig etterpå, for folk hadde jo sagt han skulle bruke kobber pasta på bremsene. Så ikke alle som skjønner noe så enkelt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrGulliksen Skrevet November 2, 2016 Share Skrevet November 2, 2016 Hadde en bil inne på gamlejobben der vi skulle ha av to stk gamle stålfelger ifm en reparasjon. Vi prøvde alt; som tidligere nevnt her å løsne boltene litt før bråbremse i litt hastighet, kjøre bilen opp i tosøyleren og banke med en 10kg slegge, varme, men hjulet rikket seg ikke en tiendels milimeter. Endte til slutt opp med å benytte jigjekk mellom felgene. Jaggu sa det svosj når jekken nådde litt over 15 tonn . Følte oss litt som dynamitt-Harry med tanke på sikkerhetsavstand Felgene ble selvsagt spiker etterpå.. Er jaggu viktig å pusse rent og benytte alupasta på anleggsflater før nye hjul monteres på og samtidig ikke tekke til mer enn 120nm (123nm) ved krysstiltrekking av hjulbolter på ordinær personbil. Følger man dette ved hvert hjulskift blir det sjelden noe problem selv om det selvsagt finnes avvik også her. Gjerne også tilsett alupasta/kobberpasta på gjengepartiet på hjulboltene før montering. Dette gjorde jeg alltid på versktedet når jeg jobbet som mekaniker. Selv der det gjaldt dekkhotell i høysesongen Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå