Mari81 Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Hei Har sliti litt m no litt løse bremseskjold og har av og til fått stein på innsiden. Dette har da gitt høye pipe lyder, men som har gitt seg etter noen bremsinger og rygginger. Men den siste uka har d kommet en høy pipelyd hver gang j er ute og kjører. Den forsvinner, men så kommer den igjen. Har kjørt på grus to ganger hvor lyden har blitt ekstrem etterpå. Syns lyden kommer litt for ofte og er pinlig høy... Kan d være noe annet enn stein? Hva kan gjøres for å unngå at d kommer så ofte? Elimineringsmetoden: Bremseklossene var fine i sommer, kjørt relativt lite siden d, Reg.reima, d jeg har sett av den, ser veldig bra ut. Skifta dempere i sommer. D skal sies at j har ekstremt lite peil på bil. Sendt fra min iPhone Bilen.m4a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Høres ut som stein mellom skiva å klossene. Det lager en ekstremt høy skrikelyd. Ellers har du kanskje sjekket reima mellom dynamo, motor og servo istedenfor reg reim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari81 Skrevet November 6, 2016 Forfatter Share Skrevet November 6, 2016 Takk for svar! Helt ærlig veit jeg ikke hvilken reim jeg så på, haha, den som er synllig ved siden av motoren når jeg titter ned Men vi tror også d bare er en stien, men hvordan kan vi unngå å få så mye stein der? Nå kommer d en ny stein der hver gang vi er ute og kjører. Lyden når jeg skulle rygge inne i parkeringsgarasjen nå nettopp var så høy at naboene våkna sikkert - var bare glad d ikke var noen tilstede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Den er foran motor og ikke på siden, antar jeg. Hvilken bil snakker vi om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari81 Skrevet November 6, 2016 Forfatter Share Skrevet November 6, 2016 520, E39, 98-mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 er lyden avhenging av fart? er den avhengig av hvilket turtall du har på motoren? når det hyler, prøv å gir opp og ned og se om det endrer seg. hvis ikke, gi gass og øk hastigheten og se da. vil tippe enten stein i bremsene eller at viftereima slurer : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Det går an å skifte bremseskjold til facelift typen de er bedre, men ikke perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari81 Skrevet November 6, 2016 Forfatter Share Skrevet November 6, 2016 Dette lydklippet var på lav hastighet. Høyere lyd jo fortere d går, logisk ifht stein, jo fortere d snurrer jo mer friksjon var viftereima j prøvde å sjekke - har ikke helt kontroll på reimene dessverre. Jeg titta på den man ser ovenfra når man titter ned i motoren jada, d er flaut å ha så lite peil, men j prøver i alle fall litt har hørt at mange bare fjerner bremseskjoldene. noen tanker om d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Da blir det anmerkning på EU kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 7, 2016 Share Skrevet November 7, 2016 9 timer siden, Otis skrev: Da blir det anmerkning på EU kontroll. Er vel ikke noen krav til at bremseskjold skal være der. Men de skal være ordentlig festet, hvis de er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2016 Share Skrevet November 7, 2016 @T.H.O Du har helt rett. Jeg var sikker på at det var et krav med bremseskjold. Sjekket dette opp i Kontrollinstruks for periodisk kontroll av kjøretøy ver 2. T.H.O reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå