Gå til innhold

Dårlig klarlakk over sort lakk på i3..

EVO4
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er 2 uker gammel med alt av utstyr, største batteripakke, 20" sommerhjul og den er morsom å kjøre!  Den er ikke min beklageligvis :-)

Lakkfargen heter Protonic Blue med highlight Frozen Grey metallic, tak med mer er sort med klarlakk. Det er dette som er for mykt, hvis man legger tommelen inntil lakken og vrir den(NB ren bil) så blir det riper. En vask m snill såpe og ren kost, med vann gjennom kosten, så er det småriper mange plasser i klarlakken på det sorte.

BMW forhandleren avviser at det er noe feil med lakken, og foreslår polering for å få vekk ripene og beskytte lakken. De mener at dette er normalt. Ikke garantisak. De er ikke overrasket, har ikke sett bilen og heller ikke bedt om å få se den, det virker som de kjenner til dette fra tidligere tilfeller.

Noen som kjenner til tilsvarende med lakken på i3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er bra til å lese minim, fikk ikke med deg at det ikke er min bil men ellers.

Kan jeg forstå dette slik at lakken på nye BMWer så myk at vaskekost/børste ikke kan brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier av min 5er har bare maskinvasket bilen...og det viser godt i lakken i form av vaskeriper.

Og som din forhandler sa til deg. For å fikse dette så må bilen poleres (da fjerner man noen micron av klarlakk laget, hvor ripene sitter), og deretter beskyttes med en skikklig voks, eller sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kost som de har hos Shell eller noen lignende, så ligger det ekstremt mye skitt på de når man kliner den på lakken, akkurat som i en børstevask da børstene er veldig skitne og lager riper.

Kost er forøvrig ikke en anerkjent måte å vaske bilen med. Har en type som jeg bare vasker inni hjulbuene med, men der er det ikke så nøye siden det ikke er lakkert eller noe sånn.

Skal du/kompisen din eller hvem det nå er som eier bilen bevare lakken mest mulig må vedkommende ta en tur innom DCN.no å lese hvordan man gjennomfører en Dcn vask.

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er BMW-entusiast men ikke pga utseendet, eller lakk osv. Hovedårsaken er kjøreegenskapene, hvor morro man kan ha med bilen på bane/landevei i kombinasjon med hvor solid de er bygd og pris. 

Som jeg skriver lengre opp så setter man merker med huden på fingrene på ren i3 lakk.

Min holdning er at den ikke ferdig fra fabrikk når lakken ikke tåler at man tar på den, hvis dette kan fikses med en behandling så den tåler hud, så er det bra. Men dette kan da umulig være jobben til kjøper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...