kimf Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 (endret) Har nettop kjøpt meg min første diesel bil, å det ble en 2003 320d med GM automat kasse. en stund etter kjøp så leste jeg ut bilen å fant 24 feilkoder, etter å ha slettet disse så kom 3 stk tilbake, men veit forrige eier nettop hadde byttet batteri slik at dem fleste feilkodene hadde nok med å gjøre at batteriet hadde vært dårlig. dem som kom tilbake var 3 glødeplugger som var dårlige. Så har kjøpt nye glødeplugger og gløderele + swirl flap block kit, men har ikke fått byttet dette enda, synes det er rart at glødepluggene er defekt så fort da det fultge med kvittering på at dette var byttet på merkeverksted for ca 1 år siden, merker heller ikke at den er noe tungstartet. Antar at det kan være gløderelet som er gåent og at dette tror at at glødepluggene er gåent og flagger feilmelding på glødepluggene, eller at det rett og slett har hengt seg opp og svidd glødepluggene pga at det aldri greier å slå seg av og sender strøm inn på pluggene hele tiden,så det er best å bytte alt når man først skal bytte for å være sikker. Eller er det noen som har noe erfaring her ? Den ene feilen som lå inne var på girkassen "Excessive converter clutch slippage" , men denne kom ikke tilbake uansett hvor hardt jeg kjørte. Chippet bilen for 2 dager siden, men tok bare ut 180hk ca og 360nm for å spare girkassen litt, kjørte hardt for å teste at alt virket, å det kom ingen feilmeldinger. Så idag var jeg en tur i sverige, å ble nødt til å ta en forbikjøring der det ble full pupp, ca en time senere merket jeg at det var feilmelding i speedometeret på girkassen. Transmission Control: Transmission / Getriebe GS20 Excessive converter clutch slippage Code: 000030 (fra Carly) Merker ingenting til at det er noe feil, å merker ikke at konverteren slurer, men stoppet å slettet feilkoden og kjørte over 50 mil etterpå med flere harde forbikjøringen, å det kom ingen feilmeldinger tilbake. Har nettop fått tatt service på girkassen å fått den flushet, oljen var jævlig men det var ingen biter eller noe, å han testet den etterpå å sa at alt fungerte slik det skulle. Slik jeg tolker det, så trenger jeg ny konverter snart, å lurer på om noen har hatt samme problemet å veit sånn ca hvor lang tid det tar før den er helt ferdig ? å finnes det noe forsterkede konvertere man kan kjøpe slik at man kan ta ut max effekt ? Endret November 12, 2016 av kimf skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 (endret) Converter clutch er aktiv når kassen er i lock-up, dvs når inngående og utgående aksel holder samme fart. Denne blir styrt av en solenoid i ventilhuset. Disse solenoidene har det det vært feil på på disse GM kassene som forårsaker at converter clutch ikke låser skikkelig men derimot ligger og slurer. Til slutt går det stål mot stål. Så disse converterene gjør jobben så lenge nevnte solenoid er i orden. Så før du bytter converter så bør du forsikre deg om at denne solenoiden ikke er synderen for i såfall vil den nye converteren lide samme skjebne. Hvis det ikke ble funnet noe spon i olja så kan det jo hende at converter ikke er veldig skada og at den er ok med ny solenoid. Det finnes forsterkede convertere til disse kassene ja. Endret November 12, 2016 av Hpi TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 hvis det er lov å spørre, hvor chippet du bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet November 12, 2016 Forfatter Share Skrevet November 12, 2016 vi er noen veteraner som kan litt programmering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet November 13, 2016 Forfatter Share Skrevet November 13, 2016 Men har inntrykk av at TRF er veldig flink på bmw her i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet November 13, 2016 Share Skrevet November 13, 2016 Ah, har samme kassa og motoren. Frister selv med litt mer futt, men blir nok til å få TRF til å gjøre magien. Har ikke blitt helt overbevist at andre firmaer i Norge. Byttet selv olje og filter på min, samt la inn nyeste girkasse softwaren. Til tross for all kritikken den kassa har fått, så girer den veldig fint nå. Har heldigvis ikke fått noen feilkoder på kassa enda. Får håpe det holder seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå