BMW 325 td Skrevet November 14, 2016 Share Skrevet November 14, 2016 Jeg skal til å bytte et hjullager framme på min E36. Det jeg lurer på er om det er noen som kunne lånt meg det spesialverktøyet du skrur inn på akseltappen for å presse inn lageret? Jeg bor i Vestby i Akershus og kan godt kjøre et lite stykke for å hente verktøyet hvis det er noen som vil låne det ut. Eventuelt, er det noen som vet om en god metode for å presse inn lageret som ikke involverer for mye slåing? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 14, 2016 Share Skrevet November 14, 2016 Lunke lageret litt med varmluftspistol eller sett det på kokeplate, men bare rundt 50 grader siden det er grisfylt. Somregel er det veldig lite krymp på navet, skal etter min erfaring bare lett klubbing på inneringen for at det glir inn. Bruk en rørstubb som er samme dia til du klarer å entre mutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325 td Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 Okey, det høres jo rimelig greit ut. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 Om du slår da inn so må du passa på at du får lageret beint innpå akselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 ja, det er også viktig. bruker også å kjenne rundt entringskanten på akslingen at der ikke er noe grader, og så pusse over med smergel. ( men ikke puss bort krympen ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325 td Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 Det skal jeg huske på. Da håper jeg det skal gå greit, takk begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 15, 2016 Share Skrevet November 15, 2016 Også greit å ha litt fett på glideflatene så du får ned friksjonen. Selv bruker jeg ofte bremsepasta da den kleber godt, selv med litt temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325 td Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 Ja, hadde tenkt å gjøre noe lignende selv, takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå