sveipa2 Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Opplevde i går at rød oljelampe kom på under køkjøring. Den stod ikke på hele tiden, men blinket for så bli helt borte. Kom deretter blinkende på igjen ved rødt lyskryss og forsvant igjen ved bare bittelitt pådrag. Stoppet ved nærmeste bensinstasjon ventet litt og peilet oljen. Det var helt ok nivå. Kjørte deretter hjem uten at oljelampa lyste, men det var heller ikke så mye venting i lyskryss på retur. Peilet nok en gang hjemme, og alt så bra ut. Motor kaputt eller er det oljeføleren/ sensoren? Kan dette skje med "gammel olje" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Rød lampe er jo oljetrykk! Ikke nivå! Så enten er det feil med oljepumpen som ikke lager godt nok trykk eller feil med trykkgiver som skal tenne lampen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveipa2 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Ahh. Ok. Må mao til verksted med bilen. Vet du om dette er en dyr affære? Trodde at feks lite olje betydde lite trykk. men det var jo faktisk nok olje. Uansett: Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 (endret) På en tidligere bil jeg hadde kjørte jeg med oljetrykksmåler innmontert i instrumentpanelet, og den viste hele tiden en del lavere trykk på tomgang. Men spesielt hvis oljen begynte å bli litt gammel og tynn ble det dårlig trykk. Endret November 20, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveipa2 Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 Ja. Viskositeten blir jo dårligere hvis gammel olje og kanskje litt vide sylindre. Min har gått 184000 km. Det er jo ikke allverden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå