Joachim S Hamar Skrevet November 24, 2016 Share Skrevet November 24, 2016 Vinterbilen min har begynt å gå endel dårligere. Merker ikke noe særlig til det på vanlig kjøring, men når man sladder hår den utrulig dårlig. Orker ikke 3 gir der den orka 4 før 😛 Har gått 300,000 å vert vinterbil i mange år, så mulig den snart bare er å kaste. Men er det noen som har forslag til hva jeg kan sjekke? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 24, 2016 Share Skrevet November 24, 2016 Ta en service.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 25, 2016 Share Skrevet November 25, 2016 Diagnose, evt måle og sjekke. Rundt svar, men det er mye som kan begynne å bli dårlig. Drivstofftrykk? Falsk luft? Toppdeksel lekkasje ned i plugghull slik at det blir overslag og feil tenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet November 27, 2016 Forfatter Share Skrevet November 27, 2016 On 26.11.2016 at 0.31, MrBrum skrev: Diagnose, evt måle og sjekke. Rundt svar, men det er mye som kan begynne å bli dårlig. Drivstofftrykk? Falsk luft? Toppdeksel lekkasje ned i plugghull slik at det blir overslag og feil tenning? Takk for svar. Har tenkt å ta diagnose. Men har bare obd2 apparat då må få kjøpt meg overgang. Suger ikke falskluft å ikke lekkasje på toppdeksel vertfall. Men skal prøve å sjekke bensin trykk. Takk for svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 27, 2016 Share Skrevet November 27, 2016 Du får ikke lest noe ut av denne bilen med OBD2, selv med overgang. Du må ha et BMW system. F. eks slik som dette: www.cable-shack.co.uk Ikke kjøp dette på Ebay, da får du sannsynligvis en kabel som ikke virker skikkelig. Joachim S Hamar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet November 30, 2016 Forfatter Share Skrevet November 30, 2016 Ikke rekt å sett noe mer på detta. Men idag var det tungstartet, å begynte å putre ved høyt turtall. Å. Bruker mye bensin. Så tviler på at det er bensin pumpe/filter. Coil kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 30, 2016 Share Skrevet November 30, 2016 Tett katalysator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Tennplugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2016 6 timer siden, Hawkon88 skrev: Tett katalysator? Den har jeg tatt ut innmaten i 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2016 4 timer siden, DanielStance skrev: Tennplugger? De såg fine å ikke så veldig gamle ut 🤔 Så har ikke prøvd å bytte de, bare rensa de. Kanskje verdt å prøve å bytte de 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Min tidligere E36 oppførte seg veldig likt. Da var det morken bensinslange fra pumpe ned til filter. Putret og poppet og var tungstartet. Fikk ikke nok bensin kan man si Luktet greit bensin og, men det er ikke rart når det ligger en liter eller ti rundt tanken. Verdt å sjekke iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2016 6 timer siden, Julianv skrev: Min tidligere E36 oppførte seg veldig likt. Da var det morken bensinslange fra pumpe ned til filter. Putret og poppet og var tungstartet. Fikk ikke nok bensin kan man si Luktet greit bensin og, men det er ikke rart når det ligger en liter eller ti rundt tanken. Verdt å sjekke iallefall. Alt av bensin system ser fint. Var bare den ene dagen jeg hadde trøbbel med putringa. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Du kan måle bensintrykket, da ser du fort om drivstoffsystemet fungerer. Koble på et manometer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2016 Share Skrevet Desember 7, 2016 Bør vel være ca 3-3.5 bars trykk på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet Desember 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2016 👍 skal få sjekket det når jeg har tid 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå