Steinsviken Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 (endret) Hei, Har en e39 520ia som eg holder på med eu godkjenning. Der eg sliter med avgass/lamdaveriene utifrå eu kravene. Så lurte eg på om noen har noen tips? Lamda va røket tidligere når den var på første kontroll og dr blitt byttet, slik at alt e i orden nå. Var på ettterkontroll idag 01.12 og avgass va altfor høy.. Også lurte eg på om noen har vert borti et vanvittig drivstoff forbruk, fylte 35liter igår og har kjørt 6-7 mil nå og har omtrent brukt opp bensinen eg fylte. Noen som har tips/kan hjelpe meg? Endret Desember 1, 2016 av Steinsviken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Antar at du heller ikke noe særlig godt med ytelse fra motoren da? Du må uansett ta diagnose om du ikke vil skifte deler i hytt og pine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsviken Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2016 Ytelsen i motoren er der, og finner ingenting på diagnose! var en lamdasonde, men den er blitt byttet og får ikke opp feil koder nå lengre. Derfor eg spør her om kanskje noen av dere bmw guruer hadde noen teorier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Kan være mye rart som lager problemene. For å redusere avgasser kan du blande i 30% e85. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Er vel ikke alle diagnoseapparat som får opp alle feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsviken Skrevet Desember 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2016 Diagnose utstyre som ble brukt er samme som bmw verksted bruker Hr tenkt tanken på å prøve e85 trikset, da eg begynner bli lei.. siden avgassen ble værre når eg satt orginal eksos da eg fikk først feilen når det stod gs eksos på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Husk at lambda kan sjekkes live. LMM også. Vet du om dette er gjort? Sjekk falsk luft fra og med luftfilterboks og innover. Du skriver ikke hva slags motor du har, men hvis du har M52TU eller M54, så sjekk blindpluggen på innsugingsmanifolden...inn mot torpedo veggen. Sjekk om du har utett toppdekselpakning slik at det kommer olje ned i plugghull. Tett veivhusventilasjon fører til økt oljeforbruk som slår ut på avgass. Vanskelig å løse dette uten å egentlig ha så mye konkrete opplysninger. Hva slags diagnose system ble brukt? Hva er motorkoden din...enkel eller dobbel vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetlens95 Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Akkuratt hatt samme probleme!, på en e36 325. løsningen min var, bytt tennplugger fyll på 98, + en ny catalysator på biltema for 899 kr som jeg ssveiste inn rett bak org cat. gikk lett igjennom, grønnere en en hybrid! (Y) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetlens95 Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 1 minutt siden, vetlens95 skrev: Akkuratt hatt samme probleme!, på en e36 325. løsningen min var, bytt tennplugger fyll på 98, + en ny catalysator på biltema for 899 kr som jeg ssveiste inn rett bak org cat. gikk lett igjennom, grønnere en en hybrid! (Y) og kjør motoren alt den makter oppover en bakke eller noe. rett før visning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 2, 2016 Share Skrevet Desember 2, 2016 Min egen bil, e39 520iAT med M52TU motoren har Schmiedmann racing eksos og går rglatt gjennom avgasskravene. Sikkert fordi den har gått bare 314 000 km.. Men til trådstarter....med et drøyt bensinforbruk går jo mistanken fort mot lambda, men problemet er at det kan være andre ting. Dårlige coiler, dårlige plugger, dårlig kontakt/irring flere steder, oljesøl i plugghull, dårlig VANOS, ... osv Men man skulle tro at det i det minste kommer feilkoder på misfire og tilsvarende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsviken Skrevet Desember 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2016 Vet det er mye som kan spille inn her og alle kan ha sine teorier 😊 Motor er m52b20 enkel vanos.. men eg er usikker på om det er en slik motor som står i, da at informasjonene ved diagnose får eg opp at girkasse stammer fra en e39 528 2001 model.. Men har tenkt prøve meg med 50/50 e85/bensin blanding.. evt ta en sjekk av coiler,plugger osv. Ifølge km er motor/karroseri gått 302 628 nå hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsviken Skrevet Desember 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2016 Men sant som dere sier, er mye som kan vær årsak og Beste løsning er en evt diagnose og se hva som kommer opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 3, 2016 Share Skrevet Desember 3, 2016 Tipper du fortsatt har enkel vanos motor selv om den kan ha vært byttet. Vet du noe om oljeforbruk på den? Hvis du får hjelp av andre enn BMW husk at bilen din er ikke OBD2 kompatibel, så et BMW system må brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsviken Skrevet Desember 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2016 Jaa , det regner eg og med at det står en enkel vanos oppi dær fortsatt 😊 Skal prøve meg på å blande i litt e85 fra banebilen på tanken og se om det blir bedre på avgassen da Bilen bruker ikke olje, men ryker litt blått innimellom, så mistenker at veivhusventilasjonen kunne vært byttet å snart toppakning.. men bruker verken olje eller vann da. Bruker servo olje da simmringer på tann stanga e ødlagt 😅 Klar over det, med obd2 osv. men han som tok diagnose for meg har jobbet på Jæger verksted i mange år og har akkurat samme programvare for bme diagnose som de hadde. og har selv ett diagnose program som gav samme feilmelding med lamda som va røket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå