urgem3 Skrevet Desember 3, 2016 Share Skrevet Desember 3, 2016 Har en e90 325d, som kutter ved gasspådrag 50-100% rundt 3300/3500 rpm, i 3. gir eller høyere. Har feil på 3FC0 - Airflowsensor3FF1 - Airflowsensor438D - Throttle Actuator4212 Glow plug 14232 Glow plug 24242 Glowplug 449A2 Weak AC cooling426E Intelligent Battery sensor Men har prøvd med flere luftmassemålere, som er i orden på andre biler og fortsatt er bilen lik, de andre feilene har vel lite med motoren sin ytelse og gjøre Disse feilene forsvinner om jeg sletter, men kommer tilbake etter alt ifra 1-5 minutter. Når bilen kutter må jeg slå tenningen på og av for og kunne kjøre videre. Evt. er at om sidenmannen som sitter med diagnose pc en sletter feilkodene, så går den plutselig som den skal igjen. ( er vel fordi den skrur tenning på og av ) Noen som har hatt lignende problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 4, 2016 Share Skrevet Desember 4, 2016 Høres ut som den ikke får nok diesel. Begynn med å sjekke matepumpe(r) og matetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Desember 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2016 noen måte å få "målt" dieseltrykket på ? i livedata finner jeg kun galleritrykk, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 4, 2016 Share Skrevet Desember 4, 2016 Jeg ser det i Inpa på min bil, Pre supply pressure. Sikker på at det ikke viser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Desember 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2016 kan sjekke, evt prøve med carly. Hva skal det ligge på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 4, 2016 Share Skrevet Desember 4, 2016 Mener det er 4 bar sånn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Desember 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2016 Finner det ikke i Inpa, hvilken fane skal det ligge under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Desember 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2016 Har vært ut og testet en god del mer. Bilen kutter aldri om jeg har 90% gasspådrag eller mindre, Har og byttet railtrykksensor, og railtrykkregulator. Fulgte og med på livedata når kuttingen forekom, det var på forskjellige turtall, og galleritrykk fra alt mellom 800-1400 kan det fortsatt være matingen som er problemet når høytrykkspumpa levere 1400 bar på det meste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 10, 2016 Share Skrevet Desember 10, 2016 Deffekt - Throttle Actuator er visst ikke helt uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Desember 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2016 så throttle actuatoren kan faktisk være skyld i dette? Nå fikk jeg aldri målt matetrykket, men har byttet både matepumpe og drivstoffilter for og utelukke det. Høytrykkspumpa er litt i dyreste laget for og bare "prøve" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå