la3yna Skrevet Desember 11, 2016 Skrevet Desember 11, 2016 hei, har hatt tull med luftfjæring på min F11. Begynte først med en punktert belg som jeg byttet, etterfulgt av ødelagt rele etter vanninntrenging. Byttet rele og bilen hadde igjen normal kjørehøyde. Lekte meg litt med ISTA fordi det var en høydeforskjell. Testet en "bleed" funksjon som tar ut luft for så kjøre en "fill" funksjon som skal fylle opp. Bleed fungerte fint, bilen la seg nedpå - men fikk den aldri opp igjen : ( når jeg starter bilen som normalt så kjører IKKE kompressoren.. fjerner jeg rele og tvangskjører kompressor, så starter den, men kommer ikke luft i belgen.. så hvor er feilen?
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2016 Skrevet Desember 11, 2016 Disse luftbelgene er en kjent svakhet på F11, disse kommer til å ryke før eller siden uansett. Jeg mener BMW har hatt en aksjon på disse, ta kontakt med nærmeste BMW verksted og hør
Daniel80 Skrevet Desember 11, 2016 Skrevet Desember 11, 2016 Du har ikke rotet deg borti hvilken høyde bilen skal ha da, så den tror den er høy nok? Evt at det et noe tull med sensoren , eller bleed ventilen har hengt seg opp?
la3yna Skrevet Desember 11, 2016 Forfatter Skrevet Desember 11, 2016 mistenker kanskje at det er kompressoren.. når jeg prøver å tvangskjøre den med å putte strøm direkte på så hender det at den går i full kortslutning og ikke vil starte. Venter jeg noen sekunder så klarer jeg gjerne å starte den, men høres ut som om den går litt for "lett" om det er en måte å si det på.. kjørte den gjentatte ganger og var 1 gang den endret tonen. bruker jeg ISTA så leser den av verdiene på begge nivåsensorer og den ser at den ligger alt for nærme bakken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå