la3yna

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About la3yna

  • Rank
    Korporal

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mistenker kanskje at det er kompressoren.. når jeg prøver å tvangskjøre den med å putte strøm direkte på så hender det at den går i full kortslutning og ikke vil starte. Venter jeg noen sekunder så klarer jeg gjerne å starte den, men høres ut som om den går litt for "lett" om det er en måte å si det på.. kjørte den gjentatte ganger og var 1 gang den endret tonen. bruker jeg ISTA så leser den av verdiene på begge nivåsensorer og den ser at den ligger alt for nærme bakken..
  2. hei, har hatt tull med luftfjæring på min F11. Begynte først med en punktert belg som jeg byttet, etterfulgt av ødelagt rele etter vanninntrenging. Byttet rele og bilen hadde igjen normal kjørehøyde. Lekte meg litt med ISTA fordi det var en høydeforskjell. Testet en "bleed" funksjon som tar ut luft for så kjøre en "fill" funksjon som skal fylle opp. Bleed fungerte fint, bilen la seg nedpå - men fikk den aldri opp igjen : ( når jeg starter bilen som normalt så kjører IKKE kompressoren.. fjerner jeg rele og tvangskjører kompressor, så starter den, men kommer ikke luft i belgen.. så hvor er feilen?
  3. la3yna

    F11 - vann i batteribrønn (ikke panorama)

    Hvilken da? den i luka eller ytterste ? må se. .
  4. Hei. Har en f11 520, 2011 modell - uten panoramatak. Får vann i batteribrønnen når det regner eller jeg vasker bilen. oppdaget dette første gangen når bilen lå på rumpa - rele til luftkompressor lå under vann. tørket opp og skiftet rele, så ting fungerer. Men hvordan finne hvor vannet kommer inn? Teppe i bagasjerommet er helt tørt, så vannet kommer inn under dette. Noen tips? Ellers lett å løsne festet til rele slik at jeg kan få dette høyere opp? Skal det være en drenering i brønnen slik at vann burde renne ut ? ikke imponert over designet med batteri og computere i et badebasseng...
  5. Hei, Har en E61 som ikke vil blåse kaldluft fra AC. Var innom det lokale verkstedet og fikk fylt opp med gass - fikk bilen tilbake og den blåser like varmt.... Fyrte så opp DIS og får 9C6B - "Flap motor does not respond to the LIN bus" Frequency = 1 Logistics counter = 40 har dette en sammenheng med at min AC blåser varmt? Hva betyr ellers feilmeldingen og hva slags konsekvenser vil det gi?
  6. Hei, Dette gjelder en BMW 530D, 2006 med 250 000km på klokka. Den har i lengre stund vært vært "slapp" , og samtidig gitt feilmelding i iDrive om partikkelfilter-feil. Begynte først med å få sjekket kjølevesketemperatur - den kom aldri over 70 grader. Først byttet jeg hovedtermostat uten at det ble bedre. Byttet så den mindre EGR termostaten. Motoren har nå mye bedre kupevarme og den stiger raskt til rundt 85-88 grader. (Regen må ha over 75 grader) Ting ble fortsatt ikke bedre. Et prat med verksted og priser rundt dette gjør at man blir kreativ. Leser meg opp og kjøper en INPA kompatibel kabel sånn at jeg kan gjøre egen diagnose på bilen. Har installert Windows 10 (32bit) på en Tablet, installerer VMWARE 10.0.4 og DIS 5.7 og SSS Progman. Fyrer opp bilen og ser den hiver 480A og 481A feilkoder. Sletter feilkoder og tar en kjøretur. Tar bare sekunder før 480 og 481 kommer som feilkode. Sletter disse og starter DPF Regenerering via DIS. Feilkoder kommer tilbake, men tar nå litt lengre tid mellom hver gang. Etter å ha slettet disse kodene mellom 15 og 20 ganger så klarer bilen til slutt å kjøre en fullstendig regenerering. Kjører fortsatt videre og ingen nye feilkoder kommer (!). Bilturen fortsetter og jeg går i DIS og ber om flere regenereringer, men den starter ikke. Etter ca 20 minutter så sparker en ny runde med regenerering inn. Runde nr 2 så sluttet regenerering umiddelbart bilen var under 60 km/t (kom til rundkjøring på E-18). Da hadde den regenerert i rundt 10 minutter. Ellers var det veldig lett i DIS å se at regenerering pågår, og det er at eksostemperaturen øker fra 250-300 til 550-600 grader, og dieselforbruket gikk merkbart opp. Virket som om regenerering også startet raskere når bilen ble kjørt i sport og tvingte den til feks 3. gir. (automat) Bilen har blitt som ny og går som en kule i forhold, så får en håpe det holder en stund...... : ) Noen erfaringer..: - Windows 10 32 bit fungerer til formålet - KUN VMWare Workstation 10.0.4 fungerer på Windows 10, 32 bit. (prøvde 6, 7,9, 10.01, 11 og versjon 12) - Bilen må ikke under 60 km/t mens regen. pågår - det KAN være defekte glødeplugger (4 av 6 er defekte) for at regen skal starte. - Termostat på bmw e60/61 bør sjekkes...
  7. la3yna

    e61 - har jeg LCI eller ikke?

    Hei, er veldig usikker på om min BMW 520D Automat, 2007 modell er LCI eller ikke. Er slik at bilen er førstegangsregistrert 26. juni 2007. Årsaken til jeg lurer på det, er at jeg har gammel girskifter jeg har ellers.. - LED baklykter - pyntelist i dørene - frontfanger uten "nyrer" - altså helt åpen - er også en del andre småting som jeg ser når jeg er parkert ved siden av en e61 2006 modell (e61 530DAT - 4x4)
  8. takk for tilbakemelding. feilsøkte dette i dag, og fant brudd i 6 av 9 ledninger som går helt til høyre i bakluka. Etter å ha fikset dette så forsvant alle 4 feilmeldinger. Problemet mitt nå er at det høyre baklyset som er i bakluka ikke lyser (LED). Kan se antydning til at det flimrer/blinker veldig svakt. Hva kan dette være for noe?
  9. har forstått at dette er vanlig, men stusser på at feilen kom 2 minutter etter jeg hadde ut/inn dekslet til batteriet. Har lest at en felles jording i høyre baklykt kan være problemet - så lurer på om medlemmene har erfart samme feilen. Håpte jeg slapp å lodde en million ledningsbrudd........... Edit: Jording/brent lampehus er kanskje på LCI? noe jeg ikke har..
  10. Hei, Hadde ut deksler/beskyttelse for å komme til batteriet, men når jeg startet opp bilen - så fikk jeg opp disse feilmeldingene på løpende bånd: - Number plate light left failure! - Reversing light right failure ! - Fog light rear right failure! - Number plate light right failure! Etter å ha googlet mye, så pleier folk flest å ha kabelbrudd i stammen mellom bakluke og bil, mens for meg hører dette nesten ut som en jordingsfeil/dårlig kontakt. noen ideer?