la3yna Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Hei, er veldig usikker på om min BMW 520D Automat, 2007 modell er LCI eller ikke. Er slik at bilen er førstegangsregistrert 26. juni 2007. Årsaken til jeg lurer på det, er at jeg har gammel girskifter jeg har ellers.. - LED baklykter - pyntelist i dørene - frontfanger uten "nyrer" - altså helt åpen - er også en del andre småting som jeg ser når jeg er parkert ved siden av en e61 2006 modell (e61 530DAT - 4x4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har nok LCI. 520d fikk ikke ny girspak før på 2008-modellene, i motsetning til de resterende modellene som fikk dette ved faceliften (mars 2007). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har en mellomting. 520d kom med de visuelle delene av LCI i 03.07 (samtidig som de større motorene kom med komplett facelift), men motor og girkasse ble ikke oppgradert på 520 før 09.07 som 2008-modell (derfor har du den gamle girspaken og da gammel motor og girkasse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har en mellomting. [...] Nei, det finnes ikke noen mellomting. Bilen hans er produsert etter 03/2007 og er en facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har en mellomting. [...] Nei, det finnes ikke noen mellomting. Bilen hans er produsert etter 03/2007 og er en facelift. Er jo ikke en fullverdig facelift sålenge det tekniske som motor og girkasse er det samme som før facelift. Klart så ser den helt lik ut og således er en facelift, men teknisk sett er jo ikke 520 produsert disse seks månedene det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har en mellomting. [...] Nei, det finnes ikke noen mellomting. Bilen hans er produsert etter 03/2007 og er en facelift. Er jo ikke en fullverdig facelift sålenge det tekniske som motor og girkasse er det samme som før facelift. Klart så ser den helt lik ut og således er en facelift, men teknisk sett er jo ikke 520 produsert disse seks månedene det. Husk nå at ordet facelift betyr ansiktsløftning, altså en visuell endring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Du har en mellomting. [...] Nei, det finnes ikke noen mellomting. Bilen hans er produsert etter 03/2007 og er en facelift. Er jo ikke en fullverdig facelift sålenge det tekniske som motor og girkasse er det samme som før facelift. Klart så ser den helt lik ut og således er en facelift, men teknisk sett er jo ikke 520 produsert disse seks månedene det. Jeg gjentar gjerne det jeg sa: E60/E61 produsert etter 03/2007 er en facelift. Det vil si at ALLE modeller produsert etter 01.03.2007 er en facelift enten man liker det eller ei. Dette er noe BMW selv har bestemt, pronto, finito, ferdig diskutert! At noen faktisk hevder noe annet overrasker meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Såså, trenger ikke begynne å rope. Jeg krangler ikke på at det er facelift fra 03.07, men jeg påpeker at det er viktig å være klar over at i motsetning til den tekniske oppgraderingen som kom på de større motorene samme måned kom dette først i 09.07 på 520. LCI betyr tross alt Life Cycle Improvement og jeg vil da si det betyr "mer" enn facelift og inkluderer da også tekniske oppgraderinger. Personlig vil jeg si at det er viktigere med oppgradert motor og girkasse og derfor vil jeg si at dette ikke er en fullverdig LCI siden de virkelig betydelig forandringene kom først senere. Når har BMW sagt at alle modeller er LCI fra 03.07 siden du føler behov for å bruke store bokstaver og utropstegn? Ingenting å hisse seg opp over for noen av oss dette, men det er viktig å være klar over de store tekniske endringene fra 09.07. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Du hevder at den ikke er like fullverdig som facelift og det blir feil. Du gjør ikke annet enn å forvirre trådstarter som enkelt spør om sin modell er en LCI. Skulle man tatt hensyn til senere oppdateringer er ingen modeller før 09/2009 en "fullverdig" facelift ettersom dem har fått med alle siste oppdateringer. Når det gjelder din siste kommentar er dette bare å sjekke i en modellbrosjyre og delekatalog. LCI står forøvrig for Life Cycle Impulse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Denne er kjekk: http://5series.net/info/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 20, 2013 Share Skrevet August 20, 2013 Isåfall så er denne tråden også et godt supplement; viewtopic.php?f=1&t=66848&hilit=E60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå