turbopelle Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Hei. Noen har som har prøvd å ta ut innmaten på DPF i en 530D - 2004 modell? Gir dette feilkode på grunn av for liten motstand? Må man kode eller kan man bare plukke ut innmaten og kjøre uten at man får feilmelding? På denne modellen sitter katalysator for seg selv før DPF. Sånn jeg kan se sitter alle sensorer før DPF og ikke på selve partikkelfilteret. Spørsmålet er om trykksensoren før DPF måler for lite trykk hvis man tar bort filteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gk740ia Skrevet Desember 23, 2016 Share Skrevet Desember 23, 2016 Du må få kodet bort dpf men tror ikke du får feilmelding. Det som skjer er at den vil kjøre regenerering av dpf og etter hva jeg har blitt fortalt så kan det gå ut over turbo etterhvert. Sønnen min har en 04 525d som er fjernet dpf og ikke kodet (ennå) og har kjørt slik et års tid uten noe feilmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 23, 2016 Share Skrevet Desember 23, 2016 turbopelle: Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopelle Skrevet Desember 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2016 Så lenge bilen ikke gir feilmelding når det blir mindre motstand, er det jo genialt. Kan ikke se at åpent rør skal gi noen større skade på turbo en halv-tett dpf som stopper luften? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 "Gir dette feilkode" ----- > "Ja". Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiandyb Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 (endret) Alltid smart å kode vekk at bilen har DPF før man staker ut innmaten Ville ikke ha anbefalt å bare kjørt med det.. Endret Desember 26, 2016 av Stiandyb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå