Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen har som har prøvd å ta ut innmaten på DPF i en 530D - 2004 modell? Gir dette feilkode på grunn av for liten motstand?

Må man kode eller kan man bare plukke ut innmaten og kjøre uten at man får feilmelding?

På denne modellen sitter katalysator for seg selv før DPF. Sånn jeg kan se sitter alle sensorer før DPF og ikke på selve partikkelfilteret.
Spørsmålet er om trykksensoren før DPF måler for lite trykk hvis man tar bort filteret?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Du må få kodet bort dpf men tror ikke du får feilmelding. Det som skjer er at den vil kjøre regenerering av dpf og etter hva jeg har blitt fortalt så kan det gå ut over turbo etterhvert. Sønnen min har en 04 525d som er fjernet dpf og ikke kodet (ennå) og har kjørt slik et års tid uten noe feilmeldinger.

Skrevet

Så lenge bilen ikke gir feilmelding når det blir mindre motstand, er det jo genialt. Kan ikke se at åpent rør skal gi noen større skade på turbo en halv-tett dpf som stopper luften?

Skrevet (endret)

Alltid smart å kode vekk at bilen har DPF før man staker ut innmaten :-D Ville ikke ha anbefalt å bare kjørt med det..

Endret av Stiandyb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...