Gå til innhold

Problemer motor. motorkraft faller ut og bilen kubber ved trykk trykk på gasspedal E39 M52-TUB20

stiands90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en E39 med motor type  M52-TUB20  har skiftet coiler og plugger og rengjort tomgangsmotor å ingenting hjelper det er som om den ikke får rett blanding av luft og bensin.. er det noen som ar opplevd lignende?? når jeg starter bilen så starter den forsåvidt greit som oftest.. turtallet variere litt og bilen vibrerer som om den ikke fyrer på alle cylindere eller har ren forbrenning..  skal senere i dag legge til en video der en kan se hva som skjer under oppstart og når jeg trykker på gass pedalen.. men er en stund til jeg er hjemme å kan få gjort dette så om noen har tips så rekker jeg kansje få tak i deler i byen før hjemreise

Endret av stiands90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser motorlampen? Du er avhengig av diagnose for å unngå gjettekonkuranse på hva som er galt og bytting av deler på måfå....

Men dett du kan se på er sprekker i slanger/rør i luftinntak....fra luftfilterboks og inn. Sjekk også en liten gummi blindplugg bak på innsugingsmanifolden....inn mot torpedo veggen. Hvor i landet bor du? Under diagnose tråden finner du kanskje noen som bor i nærheten av deg som kan hjelpe med diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stiands90 skrev:

Sånn som eg forstår det så vil feil på de sensorene gi varsling i form av motorlampe ved feil ? 

Da er det noen som har lurt deg, eller så har du misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok får bytte dem og se hva som skjer.. lest litt rundt å sett ser ut som om det er et vanlig problem, så det kan stemme at det er de som er galt. takk for svar får bare prøve og se

3 minutter siden, Otis skrev:

Da er det noen som har lurt deg, eller så har du misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk bensintrykk...Symtomene er klassiske for lite trykk til dysene. Det er nok til å starte bilen men det er ikke mengde nok til å gi gass. gir dårlig eller normal tomgang, men dør når du gir gass. Gir i de fleste tilfellene ingen feilkoder, ev kan gi feilkode på mager blanding eller feiltenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...