færskingen Skrevet Desember 14, 2016 Share Skrevet Desember 14, 2016 (endret) Sliter med å få speedometer til å fungere igjen. Hadde feil på abs sensor v.b med tilhørende lamper som lyste.abs/asc. Byttet abs sensor og lamper slukket.Men får fortsatt ikke liv i speedometer. Bare bensin,temperatur kjølevæske som virker. Må man kjøre en stund for att dette skal kalibrere seg etter sensoe bytte eller er det flere sensorer som spiller inn. Skulle ha eu kontroll på bilen men blir vel ikke godkjent uten speedometer som funker. Noen som vet? Er en e39 520 1996 manuell Endret Desember 14, 2016 av færskingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 15, 2016 Share Skrevet Desember 15, 2016 Er feilkoder lest av og/eller slettet etter sensor bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2016 Har lest av og slettet feilkodene som hadde med abs å gjøre, men lå en feilkode 195 Signal ID(omdreininger) ugyldige arbeidsområde feil i dag tilstede sporadiske feil google translate da feilkodene er på tysk.Slettet denne også men ingen forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 17, 2016 Share Skrevet Desember 17, 2016 Har du skiftet instrument panel? Har du endret på innstillinger noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 17, 2016 Share Skrevet Desember 17, 2016 hva merke sensor monterte du? ebay kina drit eller orginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2016 Har ikke skiftet instrumentpanel(prøvde med ett annet jeg har liggende/samme symptomer) Prøvde med kina sensorer men endte opp med å kjøpe Bosch fra gs. Tror ikke jeg har endret noen instillinger,har kun brukt inpa til å lese av og slette feilkoder. Hvor endrer man isåfall instillinger? Trippteller har forresten plutselig begynt å fungere . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 17, 2016 Share Skrevet Desember 17, 2016 Jeg tror du har skrevet teksten i feilkoden feil. Tror det skal være 195 signal TD (engine speed) . Jeg tror du må kjøre det som heter reset unit software i BMW scanner. I INPA / NCS er jeg ikke sikker på hvordan det foregår. Instrumentpanelet ditt er nok i orden, men må restartes. Hvor i Norge holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2016 11 timer siden, MrBrum skrev: Jeg tror du har skrevet teksten i feilkoden feil. Tror det skal være 195 signal TD (engine speed) . Jeg tror du må kjøre det som heter reset unit software i BMW scanner. I INPA / NCS er jeg ikke sikker på hvordan det foregår. Instrumentpanelet ditt er nok i orden, men må restartes. Hvor i Norge holder du til? Bor i Halden.Men har nå prøvd litt onboard diagnose.og får opp hastighet,men turtall er fortsatt død.er vel ikke noen av abs sensorene som leser turtallet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 Se om du får opp det digitale speedometeret? Da vet du at sensorene er i orden i allefall. Hold inne triptellerknapp til du får opp test 1. slipp knappen og trykk gjentatte ganger til du kommer til 19. Vent på "off", trykk en gang på knappen Nå er du inne i undermenyen. Trykk opp til nr 7. vent 1-2 sekund Da tror jeg det er 7.1 eller 7.2 som er den som viser hastighet i kjøpekomputeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2016 (endret) 1 time siden, Evopower skrev: Se om du får opp det digitale speedometeret? Da vet du at sensorene er i orden i allefall. Hold inne triptellerknapp til du får opp test 1. slipp knappen og trykk gjentatte ganger til du kommer til 19. Vent på "off", trykk en gang på knappen Nå er du inne i undermenyen. Trykk opp til nr 7. vent 1-2 sekund Da tror jeg det er 7.1 eller 7.2 som er den som viser hastighet i kjøpekomputeren Får opp hastighet,men ikke noe turtall.Er det føler på girkassa,eller noe annet sted som registrerer turtall? Endret Desember 18, 2016 av færskingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 Turtallet er gitt fra en føler på motoren. Hastigheten er gitt fra abs følerne. Ingen signaler på dette som dkal komme fra girkasse eller diff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2016 3 timer siden, Evopower skrev: Turtallet er gitt fra en føler på motoren. Hastigheten er gitt fra abs følerne. Ingen signaler på dette som dkal komme fra girkasse eller diff. Er det kamakselposisjons sensor som har med turtall å gjøre da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 3 timer siden, færskingen skrev: Får opp hastighet,men ikke noe turtall.Er det føler på girkassa,eller noe annet sted som registrerer turtall? På girkassa? Når du gasser og ser turtallet bevege seg, så er det motor turtall du ser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
færskingen Skrevet Desember 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2016 1 minutt siden, bmwmann24 skrev: På girkassa? Når du gasser og ser turtallet bevege seg, så er det motor turtall du ser. å når du gasser å ikke turtallet beveger seg.Hva er det da?? Følg gjerne hele tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 18, 2016 Share Skrevet Desember 18, 2016 (endret) 14 minutter siden, færskingen skrev: å når du gasser å ikke turtallet beveger seg.Hva er det da?? Følg gjerne hele tråden Visstnok er Det kamsensor på innsugsiden som måler turtallet. Om denne sensor fungerer, så er vel feil i instrumenthuset? Du skal kunne ohme sensor for å finne ut om verdiene stemmer. rundt 12 - 13 ohm mellom terminal 1 og 2, og rundt 0.4 - 0.5 mellom terminal 2 og 3. Om du ikke får noe motstand uansett, er sensoren gåen.. Tror de verdiene ska passe ca til din?? Du må nesten bare lete litt på nettet. Endret Desember 18, 2016 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå