Gå til innhold

tåkelys fungerer ikke e34

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  tåkelysene fungerer ikke på e34n min.  det kommer heller ikke tegn i instrumentet om at de er på slått.  det gjør det derimot når jeg slår på tåkelys bak.

om pærene er gått så fungerer vell fortsatt tegnet i instrumentet.    har ikke funnet noen defekte sikringer heller.    noen tips ?   det kan jo være bryteren f.eks? 

en annnen ting er at det lyser 'inspection' i instrumentet hele tiden.   er dette en servicelampe eller er det noe som tilsier at det er røket pærer etc? 

har nettop kjøpt denne bilen så jeg kjenner ikke så godt til den : )   1989 modell 520. med m20-motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nullstillte serviceindikatoren på min med en høytalerkabel. Du skal google litt på oil-reset ob1 bmw e34, husker jeg måtte holde kabelen i mellom et par poler i obdkontakten i 10 sek (eller deromkring)

Det kan være at brytern din er gåen ja. Forøvrig så kan du prøve å måle nedpå  grøftelyskontakten. 

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av tåkelysene.  nesten flaut og si det, men det viste seg at de kun fungerer når nærlysene er av.    slik har det ikke vært på noen andre bmw'er jeg har hatt.

fikk samtidig byttet pærene i instrumentet slik at jeg ser hvor for jeg kjører.   skal prøve og resette serviceindikatoren nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...