Robin L Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 (endret) Hei. Jeg ser det finnes både 22 og 33 mm swirlflap-delete. jeg klarer ikke og finne swirlflapsene i delekatalogen så jeg vet ikke hva jeg har. Hvor finner jeg dette? 2002 modell 525dat. Endret September 9, 2018 av Robin L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 Trf har tidligere reklamert med at du bestandig for rett fra han. Hadde dessverre ikke noe annet å komme med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2017 Kanskje like enkelt og kjøpe fra han ja. Kjedelig og demontere og stå der med feile deler iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 De er jo så billige å kjøpe på ebay, at man kan kjøpe både 22mm og 33mm for å være på den sikre siden. Tror jeg endte opp med 300kr for begge settene tilsammen inkl frakt. Men jeg har bare 4 syl da. Husk å kjøpe nye pakninger til insugsmanifolden med det samne da. Så kan man jo vurdere om man også vil skifte glødeplugger med det samme man er av med innsuget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Januar 9, 2017 Share Skrevet Januar 9, 2017 Både på min 01' 530dat og fruen sin 02' 525dat var det 22mm plater på. Mener å ha lest at det går et skille i 03-04 et sted. På noen sett på ebay så får du med pakningene du trenger også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2017 takker for svar alle sammen. så de hadde komplette sett med innsugspakninger på ebay ja. da bestiller jeg ett sett med pakninger for 22mm, også tar jeg løse 33mm bare for å være sikker drar nok med en egr-delete også. nå så har jeg bare dratt av vakumslangen på egr. rart at det samme på din også 740av. trudde de sluttet med dette jeg. godt og få ut uansett ang glødepluggene. har hørt om flere som har knekt pluggene. er dette ett stort problem? kanskje like greit å la de stå om det er fare for knekking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2017 Share Skrevet Januar 10, 2017 Ja, de kan knekke. Men om du kjører motor helt varm å hiver deg på skruing så går det som oftest bra. BMW sier også at man skal bruke ett spesielt stoff å dynke glødeplugger i før demontering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 10, 2017 Share Skrevet Januar 10, 2017 Fjerna swirlflapsene på e83'n min her i høst. Var faktisk 22mm på min selv om det er en 06 mod. Jeg tok en full runde med glødeplugger også med d samme jeg var av med innsuget. Glødepluggene satt ikke så innmari hos meg. Men som nevnt over her, så bør man få motoren varm først. Før jeg monterte swirlflaps blendelokkene så tok jeg en grundig rens av innsuget. Monterte også en egr bypass og fjernet egr kjøleren. Mye jobb og mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 10, 2017 Share Skrevet Januar 10, 2017 (endret) Jeg brukte fryse-spray på glødepluggene, mens motor var varm og det gikk bra. Rost-off (wurth) er bra, la det virke en liten stund før du varmkjører og/eller bruker fryse-spray. Sitter de fast så jobb varsomt, skru gjerne pluggen litt inn igjen etter utskruing,litt fram og tilbake så kommer de nok. Endret Januar 10, 2017 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådemm Skrevet Januar 13, 2017 Share Skrevet Januar 13, 2017 På e-39 tror jeg faktisk det har litt å si om du har manuelt eller automat på tidl 2000++ mod. tror aut. har 33mm men sjekk på e-bay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2017 trur jeg bare lar glødepluggene stå for denne gang jeg. de funker nå fint så... ikke fiks noe som funker sies det bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå