Gå til innhold

Swirlflaps m57, 22 eller 33 mm?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.  Jeg ser det finnes både 22 og 33 mm swirlflap-delete.

 

jeg klarer ikke og finne swirlflapsene i delekatalogen så jeg vet ikke hva jeg har.  Hvor finner jeg dette?

 

2002 modell 525dat.  

Endret av Robin L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo så billige å kjøpe på ebay, at man kan kjøpe både 22mm og 33mm for å være på den sikre siden.

Tror jeg endte opp med 300kr for begge settene tilsammen inkl frakt. Men jeg har bare 4 syl da.

Husk å kjøpe nye pakninger til insugsmanifolden med det samne da. 

Så kan man jo vurdere om man også vil skifte glødeplugger med det samme man er av med innsuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar alle sammen.   så de hadde komplette sett med innsugspakninger på ebay ja.  da bestiller jeg ett sett med pakninger for 22mm, også tar jeg løse 33mm bare for å være sikker :D   drar nok med en egr-delete også.    nå så har jeg bare dratt av vakumslangen på egr. 

 

rart at det samme på din også 740av.   trudde de sluttet med dette jeg.  godt og få ut uansett :D

 

ang glødepluggene.  har hørt om flere som har knekt pluggene.  er dette ett stort problem?    kanskje like greit å la de stå om det er fare for knekking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  de kan knekke. Men om du kjører motor helt varm å hiver deg på skruing så går det som oftest bra. BMW sier også at man skal bruke ett spesielt stoff å dynke glødeplugger i før demontering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerna swirlflapsene på e83'n min her i høst. Var faktisk 22mm på min selv om det er en 06 mod.

Jeg tok en full runde med glødeplugger også med d samme jeg var av med innsuget. Glødepluggene satt ikke så innmari hos meg. Men som nevnt over her, så bør man få motoren varm først. 

Før jeg monterte swirlflaps blendelokkene så tok jeg en grundig rens av innsuget. 

Monterte også en egr bypass og fjernet egr kjøleren. 

Mye jobb og mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte fryse-spray på glødepluggene, mens motor var varm og det gikk bra. 

Rost-off (wurth) er bra, la det virke en liten stund før du varmkjører og/eller bruker fryse-spray. Sitter de fast så jobb varsomt, skru gjerne pluggen litt inn igjen etter utskruing,litt fram og tilbake så kommer de nok.

 

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...