Apekatt87 Skrevet Januar 9, 2017 Share Skrevet Januar 9, 2017 (endret) Hei Skulle starte bilen min i dag (96 E39 528 automat stasjonsvogn). Den startet og holdt det gående i ca 10 sekunder, så døde den. Fikk ikke start på den igjen. Jeg hører at bensinpumpa går og at starteren slår inn. Etter jeg har prøvd å starte den, så kommer det en "tikkelyd" fra det jeg tror er et rele på passasjersiden hvor du har sikringsboksen. Det jeg også registerte var at når jeg trykte på åpne-knappen på nøkkelen, så gikk lyset i kupeen på, men den åpna ikke dørene så jeg måtte åpne med nøkkelen. Kan det være noe startsperre-greier? Om så, hvordan fikser jeg det? Noen som har noen ide om hva det kan være? Er dette en "klassisk" feil på E39? Takker for svar! Endret Januar 9, 2017 av Apekatt87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 9, 2017 Share Skrevet Januar 9, 2017 (endret) Mulig et dumt spørsmål, men har du sjekket batteriet ditt? Har du prøvd med starthjelp? Endret Januar 9, 2017 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Januar 10, 2017 Share Skrevet Januar 10, 2017 (endret) Ja, jeg tror det kan være noe startsperregreie. Hadde en lignende sak for 2 måneder siden på bilen jeg har hatt i 11-12 år. Låser opp fra litt lang avstand med kort trykk på nøkkelen. Vrir på nøkkelen alt lyser normalt, men vrir til start og litt klikkelyder og alt dør. Går ut, kupelys lyser, tenker det er dårlig kontakt på batteriet og vil åpne bakluka men den er låst, trykker lås opp, men det virker ikke, trykker lås og alt blir låst, trykker lås opp setter meg i førersetet og alt er normalt. Dette har hendt en gang til og da satt jeg bare i bilen og tok ut nøkkelen og trykket lås, og lås opp. Problem vekk. Jeg har ikke sjekket batteriklemmer for jeg har selv sjekket alt alt er rent og fastskrudd og hvilespenning målt for ca 4 måneder siden. Bilen brukes nesten hver dag, men skal sjekke batteriklemmene i dag siden dette uforklarlige har skjedd. PS. Begge tilfeller med få dagers mellomrom. Endret Januar 10, 2017 av orala Presisering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 11, 2017 Share Skrevet Januar 11, 2017 Tror batteriet er dårlig. Kan også hende at det er frårsaket av slitte børster i dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå