Gå til innhold

330e - hvilke senkefjærer


tommy_sn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Finnes det noen senkefjærer som er godkjent til 330e?

Har funnet noen fra Eibach som senker 35/25 - sikkert i forhold til standard understell, ikke m-sport. Disse har en aksellast på 1050/1280kg så de er innafor der.

Erfaringer med Eibach sine fjærer opp mot originale/andre merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach er bra. Helt på høyde med H&R, men muligens hakket mykere. Om du tenker på å godkjenne, så kan det bli tøft om ikke den spesifikke modellen er listet i TUV-papirene. Også om lastekapasiteten er innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUV-papirene dekker jo Activehybrid 3 da, som på en måte er forløperen til din bil.  330e er antagelig for ny, og har ikke kommet inn i systemet til alle ettermarkedsleverandørene enda. Jeg ville forhørt meg på min lokale trafikkstasjon, som nevnt over. Der får du svar du kan forholde deg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge trafikkstasjonen skulel det gå greit så lenge det var samme karroseri og akselvekt var innafor.

Men siden BMW skulle ha 12.000,- kun for jobben med å senke bilen tror jeg at jeg står over. Eller vet noen om billigere og like gode/bedre steder å få gjort dette i Østfold/Akershus/Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle godkjente bilverksteder kan gjøre dette, selv om ingen er spesielt glad i at du kommer med delene selv. Har du garasje og litt basisutstyr som fjærklemmer, garasjejekk og div piper og nøkler, så går det fint å gjøre det selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA fant jeg hvertfall fjærer som har riktige papirer på 330e:

http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/622/0/57625

 

Pratet også med en kontrollør på trafikkstasjonen angående de fjærene som ikke hadde riktig type betegnelse, men riktig aksellast. Han hadde godkjent de uten problemer - men som han sa - ikke sikkert alle var like fornuftige som han..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...