Gå til innhold

Langlys og blinklys står på konstant. får ikke slått av

aktv
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har en 2008 mod bmw X3 som vi har hatt noen problemer med feil på lysene.

Første gang så slo blinklyset seg på og indikatoren for langlysene var aktivert uten at det var på. Hadde den inne på bmw for sjekk og dei skifta høydejusteringssensor da de meinte det var mest sannsynlig.

Men i dag så slo blinklyset seg på OG langlyset slo seg på! fikk ikkje slått av dette! kjørte 40min (blei nesten gal!) med dette uten at det ga seg. stoppet og startet bilen. har koblet fra batteriet og på igjen. uten noe forandiring. Starter eg bilen så står langlyset på og blinklyset blinker. har ingen mulighet for å slå av lysene. det er ingen reaksjon! er det noen som har vert borti det samme???

Endret av aktv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er LCM det samme som høydejusteringssensor? 

Eg åpnet koblingen til denne og der var det fukt. Den er skiftet for 1mnd siden! Sprayet med 5-56 og tørket av. Når eg starter bilen no så er heldigvis ikkje blinklys eller langlys på, men no fungerer ingen lys. Dvs kjørelys er på, men får ikkje aktivert langlys eller blinklys. Noen tips? 

Endret av aktv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme feil på X3, det var defekt høydejusteringssensor foran. Er enkelt å diagnostisere, bare koble fra sensoren og start bilen. Er alt da ok, bytt sensor.

Edit: ser at jeg egentlig ikke tilfører tråden noe etter å ha lest alle innleggene..

Endret av iittala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har vert borti lignende! Ser på engelske forum at det er mange som har hatt samme feil.

Har nettopp koblet fra sensoren foran. Da er alt bra. Denne er skiftet for 2 uker siden. Eg fant fukt i pluggen så det er jo ikkje bra når den er ny! Bmw meiner at den samme sensoren bak er koblet i lag og den og bør også skiftes. Stemmer dette at når eg kobler ut den foran så tar eg den bak og? Er dei seriekoblet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...