sAlnes Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 Tok diagnose på en bil og fikk opp feilkode: 5E20 pressure sensor 1 electrical failure. Feilkoden lot seg ikke slette. Jeg sa til eier at jeg kunne google feilen og se hva jeg fant ut. På e46 så er det bare en enkel liten sensor rett under bremsevæskebeholderen. Mens på 1 serien jeg tok diagnose på og e90 også for den del så får jeg opp at man må skifte hele DSC blokken. Finner heller ikke noen trykksensor i delekatalogen til 1 serien. Noen som har erfaringer med denne feilkoden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 (endret) http://bimmers.no/forums/topic/811634-e90-2006-mod-gåen-dsc-enhet/#comment-3173207 Endret Januar 25, 2017 av 540is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 Takk for svar, tror jeg var inne på den og leste kjapt men der stod det ikke electric failure. Men det kan tyde på at blokken må byttes da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 Husker ikke hva mere som sto i ISTA-D sist jeg hadde 5E20 koden, men det er trykksensoren inni hydraulikkblokka som er defekt. Blokka byttes eller sendes inn for å repareres. ebay kan være en ide ? http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Hydroaggregat-DSC-ohne-Steuergerat-BMW-E87-E90-E91-E92-E93-/291934090483?hash=item43f8a0b4f3:g:3poAAOSwEppUSikx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Januar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2017 Takk da får jeg gi beskjed til eier av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredr1ksen Skrevet September 9, 2023 Share Skrevet September 9, 2023 Noen med erfaring fra disse feilmeldingene? Fikk opp 5E20 Hydraulikkenhet, trykkføler intern feil på diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet September 9, 2023 Share Skrevet September 9, 2023 (endret) Ser dessverre ikke ut som om verden har kommet lenger og at dsc enheten fortsatt må byttes eller repareres. Brukt er jo mulig, men skrur du ikke selv kan det hende at det ikke skulle så mye på totalprisen å kjøpe ny. Da slipper du å gjøre det igjen.. Oppdatering; ser at det ikke er enklet å få kjøpt ny enhet til normal penge, da er nok reprasjon veien å gå. En høggerdel kan fungere, men disse bilene begynner å dra på åra. Endret September 9, 2023 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå