Ray81 Skrevet Januar 30, 2017 Skrevet Januar 30, 2017 Hei, har anskaffet meg ein kabel OBD Diagnose USB Interface Ediabas INPA K+DCAN mit BMW OBD 2 auf OBD 1 20 Pin fra Tyskland. Har fått installert kabelen med rett driver og INPA 6.4.3. Får ikke installert Bmw Tools (step1) i INPA 502 update, kommer opp melding at den ikke finner setup filen. har følgt denne bruksanvisningen http://blog.obdtool.co.uk/how-to-install-bmw-inpa-cable-on-windows-7-2/ Sitter fast her og trenger hjelp Er det noen andre enkle programmer jeg bruke for å få resatt airbag lyset på en 320D, 99 modell?
tennbrikket Skrevet Januar 30, 2017 Skrevet Januar 30, 2017 Slett alt og følg guiden som otis har i sin signatur, finner den i diagnose tråden. Fulgte selv denne da jeg skulle få ista oppe å kjøre, men fungerer for inpa også.
Ray81 Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Skrevet Januar 30, 2017 (endret) Hva mener du med slette alt? Reinstallere Windows? har du en snarvei til guiden ? Endret Januar 30, 2017 av Ray81
tennbrikket Skrevet Januar 30, 2017 Skrevet Januar 30, 2017 Slett det du har installert av BMW tools og inpa. Er på mobilen nå, så får dessverre ikke opp signaturer. Å begynne å installere med en ny guide over det du har installert blir bare kluss.
Ray81 Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Skrevet Januar 30, 2017 31 minutter siden, tennbrikket skrev: Slett alt og følg guiden som otis har i sin signatur, finner den i diagnose tråden. Fulgte selv denne da jeg skulle få ista oppe å kjøre, men fungerer for inpa også. Skal få det til, er ikke første gang jeg sletter . Eneste guide jeg finner er den med rheingold Skal jeg slette driveren til kabelen også?
Otis Skrevet Januar 30, 2017 Skrevet Januar 30, 2017 Ja, i min signatur ligger det en rimelig grei fremgangsmåte for alt sammen. Du trenger ikke slette driver til kabel. Sand1 reagerte på dette 1
Ray81 Skrevet Januar 30, 2017 Forfatter Skrevet Januar 30, 2017 kommer ikke inn på linken https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFaGNabmJWN2hqd3c Havner rett på Google mail når jeg prøver den.
Otis Skrevet Januar 30, 2017 Skrevet Januar 30, 2017 Den virker aldeles utmerket hos meg. Installere BMW standard tools med INPA og NCS expert på Windows 10.pdf
Ray81 Skrevet Februar 1, 2017 Forfatter Skrevet Februar 1, 2017 (endret) Fått INPA til, men sliter med å finne feilen på airbag sensorene passasjerside. Har laget en dummy for selve setesensoren, men feilen ligger også en annen plass. Error 32 Sensor Seitenairbag links Kommunikationsfehler oder Leitungsunterbrechung kommer tilbake etter jeg har resatt. De 2 lederene som stikker ut, er ikke ibruk. Går ingenting til dem. Endret Februar 1, 2017 av Ray81 Oppdatering
tennbrikket Skrevet Februar 1, 2017 Skrevet Februar 1, 2017 15 minutter siden, Ray81 skrev: Fått INPA til, men sliter med å finne feilen på airbag sensorene passasjerside. Har laget en dummy for selve setesensoren, men feilen ligger også en annen plass. Error 32 Sensor Seitenairbag links Kommunikationsfehler oder Leitungsunterbrechung kommer tilbake etter jeg har resatt. Ser at det er 2 ledninger som stikker ut i løse luften på den gule koblingen under passasjersete, se bilde. Skal dette være en lask som er løsnet eller er det testpunkt? Hvilken bil gjelder det?
tennbrikket Skrevet Februar 1, 2017 Skrevet Februar 1, 2017 Usikker på hva feilkoden min var, men jeg kjøpte bypass modul som jeg koblet under passasjersetet. Var visst en vanlig feil, søk på e46 airbag bypass på eBay, så burde du få noen treff
Ray81 Skrevet Februar 1, 2017 Forfatter Skrevet Februar 1, 2017 Har laget en bypass, en diode og en motstand på 4K7. Har prøvd dioden i begge retninger uten at feilen forsvinner. Følgte denne: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74/diy-passenger-seat-occupancy-sensor-e46-bypass-fix-t97956/
Byggmesterbently Skrevet April 4, 2017 Skrevet April 4, 2017 On 30.01.2017 at 16.07, Otis skrev: Den virker aldeles utmerket hos meg. Installere BMW standard tools med INPA og NCS expert på Windows 10.pdf """Start så filen «Ediabas-Konfigurator i mappen «C:\EDIABAS\Ediabas-Konfigurator, i feltet «Interface» velger du det du valgte i pkt 1h, de fleste velger da «INTERFACE=STD:OBD», trykk på «Ändern» for å bekrefte valget. i. Trykk på «OK» for å bekrefte at endringen er utført. 1. Trykk på «Ende» for å avslutte programmet."" Filen "edibas konfigurator er hos meg en tekstfil på 1kb , ikke program ???
Otis Skrevet April 4, 2017 Skrevet April 4, 2017 @Byggmesterbently Ser du fila her da? https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFZW5fX2ZUclgwRjQ/view?usp=drivesdk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå