Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en pipelyd i motorrommet en stund og har tenkt at det har vært ett reimhjul (Har erfart det før) men når jeg sjekket i dag så var det en del vann i front av motor, så jeg startet opp motor for å se om jeg kunne se noen lekkasje, men det viste seg at det var vannpumpen som levde sitt eget liv.

Så spørsmålet mitt er da om det kan være den nye Viskose koplingen eller viften som jeg kjøpte i Danmark hos Thansen i fjor sommer, at det er ubalanse i det eller noe, som kan ha gjort det, eller bare at vannpumpen er gammel? (ca 7-8 år)

Skrevet

Det er jo absolutt mulig at viskose koblingen kan ødelegge vannpumpen. Det skal ikke mye feil støping av viften til før det blir krefter som kan ødelegge vannpumpen. 

Men om det er viften eller viskose koblingen som har ødelagt vannpumpen eller ikke, er umulig å si. 

Skrevet
15 minutter siden, Otis skrev:

Det er jo absolutt mulig at viskose koblingen kan ødelegge vannpumpen. Det skal ikke mye feil støping av viften til før det blir krefter som kan ødelegge vannpumpen. 

Men om det er viften eller viskose koblingen som har ødelagt vannpumpen eller ikke, er umulig å si. 

Ja det er akkurat det, men jeg bare lurte på om noen hadde hørt om at vifter eller viskoser som ikke var orginale kunne gjøre slik, for alt jeg vet, kan det jo bare være at vannpumpen var gammel, men nå er vel ikke Bmw sitt mekaniske kjølesystem av det beste heller da, jeg hadde problemer på min første Bmw, en E28 520 og jeg hadde problemer på min andre Bmw, en E34 520.

Ser at på nyere motorer som N52 og N54 så har de gått over til elektrisk vannpumpe, samt at det ble levert elektrisk kjølevifte fra og med E60.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...