kurthest Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Jeg skulle bestille flush av automatkasse, og i den forbindelse leste jeg at man samtidig anbefaler å bytte "Mechatronic sealing sleeve", da denne i 9/10 tilfeller lekker. Er det noen som vet hva dette kalles på norsk? Gamlefar på Bilia ante ikke hva jeg snakket om i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 (endret) Er sikkert denne du tenker på. http://koed.no/no-no/catalog/diagram/24_1047/1/52119 Et kjapt Google søk viste nemlig bilde av den og når en går inn på delefilmen under girkassefilter kommer den opp som anbefalt del. Endret Februar 8, 2017 av Eivind320x Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Den delen heter 24347588725 (nr 1 på bilde) I tillegg vil jeg anbefale deg å bytte adapter block 24347588724 (nr 2 på bilde) som også er kjent for å lekke. Hvis det er e92 så har du hp19 girkassa. Har kassa begynt å trøble siden du skal bestille oljeflush? For på disse kassene er det mechatronic enheten i seg selv som må byttes. I tillegg til de 2 pakningene på bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Februar 8, 2017 Share Skrevet Februar 8, 2017 Jeg har også denne 6HP19Z girkassa i min bil, og har fått en million forskjellige råd om hvordan denne girkassa skal vedlikeholdes. Skal jeg bytte 7 av 9 liter olje eller benytte 15 liter olje Fikk tilbud fra BMW i Luleå og der var det kun oljeskift+filter de ville anbefale meg. Et verksted i Tromsø ville flushe og bytte girkasse filter. dette kosta bare 10 000kr BMW i byen skulle ha 14000kr Et verksted sa de kun byttet olje og filter eller flushet. Ikke begge deler. Så her er det like mange meninger som det finnes girkasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurthest Skrevet Februar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2017 (endret) Ja, det er e92. Girkassa fungerer fint som bare det, men har opplevd noe rykk og napp ved kickdown i D-modus (på Autobahn, høy hastighet). I DS-modus er det bare fryd og gammen. Jeg har resatt adapsjonen, og virker som det har hjulpet noe. Bilen har gått ca 105.000 km, og ZF anbefaler å bytte innen 50.000 - 75.000 miles. Er fortsatt forvirret i forhold til hva som er best å gå for, men flesteparten jeg har snakket med mener flushing er best med den kjørelengda jeg har. Bilen er kjørt rimelig hardt på Autobahn 2-3 ganger i året 5 år på rad, masse akselerasjoner fra 130 - 250+ osv. Endret Februar 8, 2017 av kurthest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå