gullsakar Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 Hei. skal nå i nær fremtid skifte ut senkefjærene mine til standard fjærer. Bytter selvsagt fjærbeislager og mansjetter/gummi også. MEN, gjør jeg lurt i å ta demper også når jeg først har nede hele dritten.? Dempere er gått 164k. Kan vel fint gå 150-200 til men kan også ryke til høsten.. er litt i tvil. Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 Det er jo veldig greit å slippe å gjøre samme jobben to ganger. Dempere er slitedeler og du vil nok merke forskjell når du bytter til nye. gullsakar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 Erfaringsmessig er dempere helt ferdig når de nærmer seg 200k km. De kan være dårlige selvom det ikke er lekkasje. Kan være vanskelig å oppdage at demperne er dårlige hvis man kjører bilen fra dag til dag. Har fått en skikkelig a-ha opplevelse begge gangene jeg har byttet dempere på mine biler. Da begge på km stand 170k og 190k. gullsakar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 Det enkle svaret er JA. Ellers så bør jo man jo ha andre dempere på senkefjærer. Hvis du har kjørt med standarddempere og senkefjærer ville jeg i værtfall ha byttet de. Jeg pleier og regne levetiden på dempere til ca. 100k. gullsakar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mars 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2017 9 timer siden, Rune-K skrev: Det enkle svaret er JA. Ellers så bør jo man jo ha andre dempere på senkefjærer. Hvis du har kjørt med standarddempere og senkefjærer ville jeg i værtfall ha byttet de. Jeg pleier og regne levetiden på dempere til ca. 100k. Ja det var forrige eier som senket bilen og byttet ikke til sportsdempere så original dempere er kjørt sikkert 60k med senkefjærer.. Takker for innspill. Det blir nok å bytte hele sulamitten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå