Alpejohn Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Hei, Har noen brukte lykter til bakluka mi som selvsagt ikke er strøkne. Har sett folk snakke om å lakke disse med klarlakk for og hindre at de blir stygge. Noen som har noen tips rundt dette? Ser det selges rep kit for slikt. Men er det noe vits? Jeg har våtslipt de nå, så må evt polere de mer om de ikke bare kan lakkes rett på. Hvordan bør jeg evt gå frem? Jeg har brukt og polere de, men de blir jo stygge etter en liten stund igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melanki Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Det jeg har gjort tidligere er våtslipe dem, polerere dem med plastx. Da ser de relativt bra ut, så kan du ta et tynt lag med klarlakk på toppen. Pleier å holde seg greit da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Ja er plastX jeg har brukt selv tidligere. Vurderer og bruke poleringsmaskina på de nå for og se.. Men samtidig er det greit om det holder litt da. Må man ikke bruke en spesiell klarlakk til dette? Ser det selges noe spesiell plast grunning også.. Nå kan ikke jeg noe særlig om lakk, så det er uten for mitt felt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melanki Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 (endret) Jeg brukte bare billig klarlakk, ble litt matte men holdt seg. Hørt at lakkforsegling fungerer bedre, da det er UV strålene som gulner/matter lykteglassene. Endret Mai 2, 2017 av Melanki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Hm.. Kanskje jeg skal gjøre et forsøk med poleringsmaskina og lakkforsegling i sommer og se hvordan det funker, så ser jeg om jeg skal vurdere og lakke om det ikke funker ok.. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Beste rute er nok å våtslipe og lakkere med noe klarlakk, ja. Disse repkitene har en tendens til å funke bra der og da, men bli dårlig igjen etter relativt kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Det "rep kittet" jeg tenkte på var med lakk og våtslipepapir. Det inneholdt 800 og 2000 papir (burde vel kanskje hatt noe i mellom det også), rensespray, plast grunning/heft maling og 2 komponent klarlakk. Så virket jo svært det, men kostet godt over 600 kr i tyskland, så kommer jo moms osv i tillegg. Ser GS selger det samme merket som var i dette settet, så de har hvertfall grunninga og klarlakken. Det blir ca 300 kr mener jeg og huske.. Så det er jo ikke så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå