Kim Skrevet Mai 11, 2017 Share Skrevet Mai 11, 2017 Det er hardt å måtte gi slipp på seks sylindre men vurderer å gå for F20 116i med manuell kasse og M-sport. Kikker litt etter 2013-2015 modeller før siste oppgradering av både motorer og karosseri. Bilene er jo ikke så gamle, men er det noen som kjenner til kjente feil eller er det gode biler? Har hatt en meget solid bil uten annet enn slitedeler som er byttet, og vil gjerne ha en til av de Ser at motoren fremstår som meget vennlig for chiptuning blant annet, så dette kunne jo vært noe etter garanti løper ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knoett Skrevet Mai 11, 2017 Share Skrevet Mai 11, 2017 (endret) Har eid en F20 116i 2013 modell som var en veldig kjekk bil, og med ECU tuning kan du få en liten rakett med ca. 210+ hk. Var ikke veldig imponert over byggekvalitet vs. siste utgavene av E87. I løpet året som eier, måtte jeg bytte bakluken grunnet rustdannelse rundt vindusvisker (fremfor å slipe ned og lakkere ble hele byttet ut), bærearm venstre foran ble byttet da denne var brukket grunnet korrosjon (!!), vindusheis (defekt) og sist men ikke minst røk hele styringen med rattstamme, rattstang og den elektroniske styring også pga korrosjon (!!) Tidligere eier må, i tillegg til å ha bodd i en saltgruve, vært svært inkompetent mtp. generelt bilhold. Alt ble dekket på garanti, men selv BMW forhandleren lurte på om jeg bodde i havgapet eller på en fiskebåt.. Fikk tatt bilen på en skikkelig gjennomgang hos BMW sist gang den var inne, før salg, og de mente å ha avdekket alt av korrosjon på bilen. Plater under bilen ble fjernet og de tok, etter hva de sa, en full gjennomgang for å forsikre seg om at jeg ikke måtte inn igjen pga slike feil/skader. Skal gladelig innrømme at dette trolig påvirket mitt inntrykk av F20, men når bilen ikke hadde skavanker og var på verksted, så var det en veldig kjekk og morsom bil! Endret Mai 11, 2017 av Knoett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Skrevet Mai 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2017 Hjelp..... hehe Håper det er andre som har hatt samme bil med litt mindre problemer enn du har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mai 11, 2017 Share Skrevet Mai 11, 2017 (endret) Hei! Har eid en slik nå i litt over ett år. 2011 med automat. Min er også trimmet opp, har ikke kjørt med det lenger enn ca 2 mnd nå. Bilen har akkurat passert 50 tusen, og har ikke hatt noen feil hittil i løpet av tiden jeg har hatt den. EU godkjent i august i fjor med null feil hos Stamsaas. Litt rotete girkasse(8 gir) før den ble trimmet, men er helt annerledes nå. Her skal være de "kjente" problemene. http://mywikimotors.com/bmw-n13/#Problems Endret Mai 11, 2017 av Fidelio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 14, 2017 Share Skrevet Mai 14, 2017 (endret) Leaset en 116i M sport manuell (ligger info på de første sidene i tråden min) fra høsten 2012 til høsten 2015. Savner den bilen den dag idag! Var en kjempemorsom bil, og hadde ingenting uforutsett som skjedde med den mens vi hadde den. Tok hånd om den som den var vår egen og den såg strøken ut ved innlevering. Kan godt tenke meg en akkurat lik igjen om noen år - motoren er en skikkelig moroklump, om enn noe dieselaktig lyd. Endret Mai 14, 2017 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå