Vegard96 Skrevet Juni 16, 2020 Forfatter Skrevet Juni 16, 2020 Var en tur på lånkebanen på hell i helgen som var å prøvde bilen. Endte opp med knekt svingninsdemper å knekt feste til triggersensor, fant åsså ut at ene egt sensoren hadde løsnet å var borte fra fittingsen sin samtidig som jeg plukket av fronten😊 så jeg har kjørt med lavt turbo trykk hele helga🙈 har fått bytta svingningsdemperen nå å har åsså fått bytta grenrør å wastgate og downpipe, slik at det blir mye enklere å få byttet plugger å egt sensorer om nødvendig👍 Skall åsså bytte ut hele eksosanlegget til 3,5 tom i stede for 4 tom da jeg ikke får plass til det med det nye grenrøret😅 skall bli ferdig med bilen til nestegang jeg kommer hjem fra jobb er meningen for da skall det være 2fast treff på frøya igjen☺️ Legger ved noen bilder av det nye grenrøret å plasseringen av wastgaten åsså noen bilder av treffen på lånkebanen☺️ e30 tic reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mars 23, 2021 Forfatter Skrevet Mars 23, 2021 Heisann, da kommer det en liten oppdatering igjen. Har endelig blitt ferdig på jobb å isolasjon på grunn av covid19 , så da har jeg fått gjort noe småtteri igjen😊 måtte få fruen til å hente stemplene til 2jz’n siden jeg hadde blitt påvist smitte å dermed satt i isolasjon(fuck my life) 🤣 så ble noe venting der😅 men kom hjem så fikk jeg begynt med noe småtteri igjen☺️ Har da fått alt jeg trenger for å sette sammen motoren var egentlig bare de spesial stemplene fra wiseco jeg venta på. Dette tok 3 måneder å lage så disse stemplene har 9,5 i komp med coating på skjørt å kryssbolt. coatinga på kryssboltene er av typen dlc( diamond like carbon) for di som ikke vet dette😊 stempel er utformet for å få bra flow rundt ventilene å for å være beregnet for å kjøre sprit. Toppen ble racing portet for økt flow med nye ventil styringer da disse var veldig dårlig. Videre så ble alt av ventiler å tettninger byttet å nye dobble fjærer med titan retainere montert. Blokka ble åsså borret til 86,5 mm å siden jeg måtte kjøpe ny blokk så ble det GE blokk denne gangen trodde først den andre blokka var sprukket. Men de viste seg å bare være en støype feil . Var likens på både ge å gte blokka. Men det ble da altså montert ynderspyling på ge blokka å billet main caps ble åsså montert med arp bolter. Blokka ble så linje honet å vasket , måtte åsså kjøpe ny bunpanne med sumpen fram, å ja alt for mye å skrive så ska prøve å komentere litt på bilder i stede 😅 viggo E34 reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mars 28, 2021 Forfatter Skrevet Mars 28, 2021 På 26.3.2021 den 13.56, viggo E34 skrev: Blir bra dette nå👌🏼 Ja får håpe det🤩👍
Vegard96 Skrevet Mars 28, 2021 Forfatter Skrevet Mars 28, 2021 Da var endelig 2jz’n inni bilen. Kappa av rør fronten for å få lett tilgang til diverse. Har åsså begynt med motorfestene, de blir laget av 10mm stål å 46mm sømfrie rør med 3mm gods tykkelse☺️ Laga plata såpass stor at den dekker alle bolt hullene siden det tydeligvis er en svakhet på disse motorene at festene revner om man bare benytter 4 bolt mønsteret🙈 så etter mye måling sideveis å opp å ned, så sa jeg meg fornøyd med plasseringa☺️ Så nå kommer det noen crappy bilder😂 Zeveren reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mars 11, 2022 Forfatter Skrevet Mars 11, 2022 Har fått gjort noe småtteri igjen 😊 prøvde gjøre om på bildene men d var ikke så enkelt🤔 så det ble gammelt -nytt-gammelt bilde. Men dere ser nå at noe er gjort vertfall😅 bestemte meg for å kappe ut den gammle rør fronten og begynne på nytt igjen. Slik at jeg fikk plass til den nye intercooleren da den var dobbelt så tykk som den gammle 😊 fikk åsså sveisa rør gate, så nå mangler det bare å sveise på flens til dumpventilen så da sier jeg meg ferdig med den vertfall 😊👍 Sørlendingen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå