Team Bekkis Skrevet Juni 27, 2017 Share Skrevet Juni 27, 2017 Hei Noen som har eller vet hvor jeg kan finne/ få tak i ledningsdiagram til M52B25, skal ha den inn i en E36 (mulig E46) Men har bare ett delvis ledningsnett passende E36 da en del kontakter har blitt klippet av i forbindelse med at det ble bruk i en drift bil med datasprut. Har 2 stk lmotorledningsnett fra E39 samt bilens kedningsnett fra en E39 Noen påsto det bare var ett par ledninger som trengte strøm for å få motoren i gang. Noen som har tips og erfaring her? Skal ha den i en is/ lett drift bil så trenger kun at motoren starter og går. Alt av instrumenter elllers har jeg. Om noen vet hvor jeg kan ta ut turtellersignal er dette en bonus. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luriflax Skrevet Juni 27, 2017 Share Skrevet Juni 27, 2017 Ledningsnett fra E36 og E39 er ikke like, M52 kom i to utgaver "M52" og M52TU. M52TU kom ikke i E36 men f.eks E39 og E46. Ledningsnettet fra M52 heter MS41 du kan google MS41 pinout og se hva du får. Lykke til Team Bekkis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Bekkis Skrevet Juni 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2017 Hei. Vet de ikke er like, derfor spørsmålet mitt. Og er også på jakt etter å vite hvilke ledninger på motornettet jeg må bruke for å få start. Er ikke avhengig av å koble meg på bilens nett i det hele tatt egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 27, 2017 Share Skrevet Juni 27, 2017 Les litt her angående pinouts. Hjernen må være koblet til ganske mye (mange av de merket E og A i listen over), men de fleste ledninger til sensorer får strøm fra hjernen og jord er jo jord fra blokka. Du må også ha en hjerne uten startsperre. Turtallsignalet går fra veivsensor. Pinne 36 ifølge diagrammet jeg lenket til. Team Bekkis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 28, 2017 Share Skrevet Juni 28, 2017 På tysk.... MS41 http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00477/bmw328i.pdf BMW ECU Wiring diagrams Menu.pdf Team Bekkis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Bekkis Skrevet Juni 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2017 Takk for info. Har orginalt ledningsnett både fra E36 og E39, men ser at det fra E39 absolutt er enklest å bruke, der trenger kun 2.3 ledninger strøm for å staarte. Så tror jeg prøver den løsningen. Startsperre er programert bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå