Gå til innhold

Noob

FrodeT
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny ifht til BMW og dette forumet, så dere må unnskylde meg hvis dette har vært et tema tidligere.

Jeg skal kjøpe meg en cab, og i den prisklassen jeg titter så er det BMW som er den desidert peneste bilen, og derfor mest aktuell å kjøpe. Vi snakker da om 318-323, 2000-2003 modell.

Men da jeg ikke er så godt kjent med BMW lurer jeg på noen ting.

Det er jo mest fristende med sekser selvsagt, men er det noen svakheter ved bilene jeg bør være obs på?

Og hvis man klarer å se bort fra kreftene og lyden i sekseren, er det noe som er bedre med fireren som gjør at jeg burde vurdere den framfor sekseren?

Hvordan er det med serviceintervaller på de forskjellige modellen?

Manuell- kontra automatkasse?

Jeg er takknemlig for all info jeg kan få, og står dette et sted på forumet allerede hadde jeg satt pris på en link til den/de postene.

Takker på forhånd for svar! :-)

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumregler

§1. Fornuftige trådnavn/overskrifter - Forsøk å skrive fornuftige og fortellende overskrifter på tråder dere lager! Hjelp!! eller lignende sier ingenting om hva du vil ha hjelp med. Det gjør at mange unødig må klikke seg inn på tråden din, samt at det ikke er sikkert at de som faktisk kan hjelpe deg sjekker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt en med sekser.

De med M54 motor kan ha litt oljeforbruk. Enten pga tett veivhusventilasjon, eller fra en eller annen pakning som lekker.

Firer motorene ville jeg styrt unna. Etter min mening er det bare drittmotor.

Ang. serviceintervall så ville jeg skiftet olje + oljefilter hver 10k, eventuelt 15k.

Jeg ville valgt manuell, da automatkassene i E46 er en smule gamle og ikke de mest avanserte. Kan også bli trøblete om tidligere eier ikke har vært flink med service.

Men sånn sett så er det jo sikkert digg med automat i en cab siden det er typisk "cruise-bil" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...