helmersen1987 Skrevet Juli 16, 2017 Share Skrevet Juli 16, 2017 Hei. Siste biltur før ferien så fikk jeg opp en varselslampe med engine overheat i min E61 520dat fra 08. Gikk i nødmodus og krabbet meg til nærmeste bensinstasjon i 10 km/t. Der lot jeg den stå i 1 time i hvertfall, men fikk opp samme feilmelding. Fikk bilen til slutt transportert hjem, og den har nå stått stille i 1 uke. Prøvde å starte den igjen nå når vi kom hjem, og får opp samme feilmelding og vifta går for full guffe under panseret. Kjølevæsken ser fin ut, samme med olje. Noen som kan ha noen ideer om hva dette kan dreie seg om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2017 Share Skrevet Juli 16, 2017 Har du sjekket faktisk temperatur via menyen i instrumentet panelet? Høres ut som feil på giver. Den er direkte koblet til dde og instrument panelet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helmersen1987 Skrevet Juli 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2017 Hei. Tok en kjapp avlesning av feilkoder og fikk opp denne. Bare en sensor da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 17, 2017 Share Skrevet Juli 17, 2017 (endret) Helt sikkert temperatursensoren. Den er lett å skifte,sitter oppe og fremme på topplokket, men du trenger en dyp 12 kantpipe, muligens 17mm Endret Juli 17, 2017 av 540is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 17, 2017 Share Skrevet Juli 17, 2017 Det er mulig med ledningsbrudd. Men sannsynligvis er det defekt sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helmersen1987 Skrevet Juli 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2017 17 timer siden, 540is skrev: Helt sikkert temperatursensoren. Den er lett å skifte,sitter oppe og fremme på topplokket, men du trenger en dyp 12 kantpipe, muligens 17mm Takk for svar! Har du delenummeret på sensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 nr 7 her https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e61n-touring-520d_n47/etk_delekatalog-motor-11_4077 Du kan selvsagt sjekke om du ser noe feil på kablene før du bestiller, men det har vært sensoren som har vært defekt på de 2-3 jeg har skiftet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå