Gå til innhold

Feil installert brakett til bakaksel? (E36)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble nettopp ferdig med installasjon av noen flunkende nye powerflex foringer i min 1997 E36 318i, og la merke til noe annerledes med min. Utifra alle bilder og videoer jeg har sett på nett, så sitter denne braketten andre veien (opp i karosseriet), noe min ikke gjør. Nekter nesten å tro at en forrige eier har byttet de om og installert de feil vei da jeg nok er den første som har byttet de foringene, men kan brakettene virkelig være feil installert?

Takker for svar :)

20170728_102327.jpg

20170728_102339.jpg

Endret av bostonE36
Skrevet (endret)

Hei

De er opp/ned ja. Bare å skru ned :)

Husk å stramme den bolten ganske bra, ellers kan du få en knettelyd ved clutching og fjæring.

Bakstillinga sitter jo sikkert 10cm for langt nede forran no, har nok noen rare hjulvinkler bak nå tenker jeg :)

Endret av hsd
Skrevet

Ja, jeg har alltid synes bilen har hatt ganske mye positiv camber på bakhjula, og lente seg frampå, aldri skjønt hvorfor. Jeg forstår meg bare ikke på hvilken idiot ville gjort noe slikt? :?

20160812_072539.jpg

Skrevet

De av oss som har vært (u)heldige nok til å ha vært medlem av ymse norske BMW grupper på tryneboka vet at det er mange BMW eiere der ute som burde hatt forbud mot å skru på selv IKEA møbler, det er alt for lite som responderer mellom ørene på de. At de får skru på biler er en katastrofe av de sju sjeldne.

Legg ut det bildet der på en av gruppene så skal du nok se at du får en håndfull svar som sier at det er korrekt montert, og hvordan de har gjort det slik selv i alle år og at det ikke er noe problem!

Aldri undervurder hvor teite folk kan være, selv de som får til å løsne og stramme noen bolter.

Skrevet

Har nå bytta om brakettene og installert de riktig vei (gående opp i den lommen), bilen fikk riktignok litt negativ spissing bakpå, men under testturen så merket jeg at styringen var mye løsere enn før, styringen føltes litt "flytende" og måtte svinge mer enn vanlig. Ble skikkelig urolig trodde nesten hjula skulle dette av bilen :oops:

Er dette ett resultat av en dårlig hjulstilling? (vanskelig å matche braketten til slik det var før når man må bytte de om så hjulstillingen bak er nok ikke helt god) :-o

Skrevet

Skal ikke så mye til før hjulvinklene er ute å kjører, spessielt spissing merker du fort. Er jo dette totalt galnemathias, så kan jo det hende at forrige eier faktisk tok hjulstillingskontroll med de branktettene slik ( mtp den var ok å kjøre før?) og da kan jo det være virkelig spennende no :)

Jeg hadde bytta alle eventuelle dårlige foringer og sendt den på hjulstillingskontroll, den tjener du inn igjen på dekkslitasje uansett.

Skrevet

Ja det var tatt en hjulstillingskontroll ca 3 mnd før jeg kjøpte den, mest sannsynlig med brakettene slik. Den var relativt god å kjøre før dette (riktig nok med litt bieffekt av den feil installasjonen). Hadde planer om å teste den skikkelig på litt landevei, men bilen oppførte seg litt ubehagelig, så jeg tror jeg tar det litt rolig frem til firehjulskontrollen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...