Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et spørsmål, 

kan jeg bruke en manuell girkasse fra en 316i på en 328i? 

bilen er i dag en e36 320i automat. 

Skrevet

Jeg vil gjerne omformulere smpørsmålet mitt. 

jeg har en m52b28 motor og har lett tilgjengelig en gatrag 250 kasse. vil denne passe direkte over ved bytting av mellomaksling giroverføring?

har skjønt at den beste kassen for m52b28 er zf kasse men siden jeg har tilgjengelig en getrag 250 lurte jeg om den ville fungere 

Skrevet

regner med du tar med i betraktningen at 328 har 240mm clutch mens 316 har 228. Er også grovere hardy bl.a på 328 som nevnt over.

Bruk kasse sterk nok til motoren, med det som følger. Gjør det skikkelig med en gang.

Skrevet

det blir litt hurtig prosjekt i første omgang. 

men hva tenker med at jeg må ta i betrakting at 328 har 240 mm clutch, vil ikke den fungere med getrag 250 kassen?

Skrevet

skal sies at det ikke var en girkasse fra 316 men fra en 318... usikker på om dette har noe å si...

Skrevet

Har du kun motoren, uten girkasse? Bruker du alt fra feks en 318 så passer det. Dvs svinghjul, girkasse, mellomaksling, giroverføring etc. Da bruker du 228mm clutch

Skrevet

aha, men kan jeg bruke svinghul fra 2.8 liter og 240 mm clutch. 

eller holder det med å bare bruke svinghjul og clutch fra 318? evt forsterket ?

har bare motoren evt svinghjul til 328

Skrevet

Skal du bruke den Getrag 250 girkassen som du prater om,så må du bruke svinghjul og clutch med diameter 228mm som de andre her over har nevnt tidligere:)

Da må du bruke svinghjul og clutch fra 318i som du har,sammen med den 250 Getrag som du har.

På min 325i så bruker jeg svinghjul og clutch fra 320i uten AC,siden den modellen kom med enkeltmasse svinghjul originalt fra fabrikk.Svinghjul og clutch har diameter på 228mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...