Bjartemann Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 Hei, Er det noen her som har vert bort i at bilen ikke vil starte uten at det kommer opp noen feilmeldinger i displayet? brukte bilen som vanlig den dagen, parkerte hjemme etter jobb, senere når jeg skulle på tur fikk jeg ikke start. der er lys i dashbordet, og alt ser ut til å vere normalt, bortsett fra at den ldri bjynner å "kjinne" jeg har ett iCarsoft diagnose apparat, koblet til dette og fikk 5 alarmer på diesel elektronikken. det var 4A3F glow control unit, 4A4F-4A5F og 4A6F, i tillegg var det alarm på 4CA0 oil pressure switch plausibility, har byttet sistnevnte i håp om at det var den som hindret start. det var det ikke noen forslag til hva det kan vere? har ladet batteriet, prøvd å koble det fra å "resettte" men ingen hell. håper noen har erfaringer fra lignende problem. hilsen frustrert BMW eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 De 4 feilene indikerer jo at Glødereléet ikke fungerer (som det skal). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjartemann Skrevet August 10, 2017 Forfatter Share Skrevet August 10, 2017 men er dette nokk til at bilen ikke starter? den prøver ikke engang, prøver å utelukke andre alternativer før jeg kjøper ny modul til 1500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 (endret) Her er en med samme feilkoder og samme problem ellers. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=869739#/topics/869739?page=4 Riktignok en X5, men der var det en jordingskabel under ene framhjulet som utløste hele greiene. Her er link til bilde av kabelen: https://www.flickr.com/photos/136250807@N06/21197578518/# Hsn prøvde forresten å bytte modul uten suksess. Endret August 10, 2017 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjartemann Skrevet August 10, 2017 Forfatter Share Skrevet August 10, 2017 Tusen takk Marius2002 det viste seg faktisk å vere brudd på jordingsbåndet som går fra motor rammen og ut i høyre hjulbue (karoseri) Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 (endret) Bare hyggelig @Bjartemann Jeg håper dette er det som skapte problemer for deg. Jeg har ikke peiling, men googlet litt og fant dette, man vil jo hjelpe til der man kan Du får gi lyd når du hsr fikset dette om du får start!!! Endret August 10, 2017 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjartemann Skrevet August 10, 2017 Forfatter Share Skrevet August 10, 2017 Lagde til en provisorisk lask fra motorramma til dempertårnet, fikk start da lager meg en ny jording på jobb i måra tenke eg 👌 Nokk en gang, Tusen takk for hjelpen, Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå