wSax Skrevet August 15, 2017 Skrevet August 15, 2017 Tok av fordeleren i går, for å smøre opp vakuumjusteringa av tenninga i fordeleren. Jeg brukte litt olje i fordeleren, for å smøre opp vakuummekanismen. Nå vil den ikke gå riktig, og den går høyt på tomgang. Mistenker at olja i fordeleren kan ha noe med det å gjøre. Jeg tenkte å åpne fordeleren, men hvordan tar jeg av rotoren? Det er ingen skruer på den. Og forresten, skal rotoren line opp med dette hakket?
Maxmek Skrevet August 15, 2017 Skrevet August 15, 2017 Rotoren drar du rett av (opp) kan henge litt. Det hakket er for beskyttelsesplaten og fordelerlokket. Når du remonterte traff du i riktig spor på kammen med tannhjulene, hvis ikke får du feil tenning. Bruk stroboskoplampe for å sjekke.
wSax Skrevet August 15, 2017 Forfatter Skrevet August 15, 2017 Hmm, jeg har dratt ganske hardt i den, men den rikker seg ikke. Tror nesten jeg lar den være, frem til jeg får tak i en ny rotor. Skal visst være et lite merke helt på kanten av fordeleren. Mulig jeg har funnet det, så vi får se om det blir start i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå