jokkeeng Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Hei! Har en BMW E39 520d med fullelektriske komfortseter med memoryfunksjon(fører) og korsryggsjustering. Fruen oppdaget at sete ikke kunne justeres når hun skulle kjøre. Viste seg at sikringa hadde røket, prøvde å sette i ny å den røk umiddelbart. Noen som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 4 timer siden, jokkeeng skrev: Hei! Har en BMW E39 520d med fullelektriske komfortseter med memoryfunksjon(fører) og korsryggsjustering. Fruen oppdaget at sete ikke kunne justeres når hun skulle kjøre. Viste seg at sikringa hadde røket, prøvde å sette i ny å den røk umiddelbart. Noen som vet hva feilen kan være? kan være dårlig jording? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 Noen anelse hvor det et jordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 nei desverre =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Vet også at styreenheten i stolen kan ryke. Koster ikke all verden, sitter bak panelet med bryterne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 25 minutter siden, Bækkmann skrev: Vet også at styreenheten i stolen kan ryke. Koster ikke all verden, sitter bak panelet med bryterne. Fant på koed noe som het styreenhet, koster 3000kr så vil nesten ikke si det var billig akkurat😅 men får prøve å feilsøke litt til å se. Takker for input:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 8 minutter siden, jokkeeng skrev: Ohooi, tenkte ikke så my nei. Må lete litt jeg også, skal se hva jeg finner. jokkeeng reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 Fikk satt i ny 30amp sikring, fikk justert litt så røk den. Satt i enda en sikring, nå går setet som normalt, men idet sikringa blir tredd inn så blir det en pitteliten gnist, det tyder vel på at det er noe som trekker litt strøm hele tiden? Er vel kansje dårlig jording en plass da..tok av dekselet men alt så fint ut og kontakten som ska i styreenheten var tight å fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 12 timer siden, jokkeeng skrev: Fant på koed noe som het styreenhet, koster 3000kr så vil nesten ikke si det var billig akkurat😅 men får prøve å feilsøke litt til å se. Takker for input:) Da ville jeg målt og sett hvor mye strøm det er snakk om. Det vil jo potensielt tappe batteriet ditt og. Du har nok kortslutning en plass, hadde du hatt dårlig jording ville det ikke gnistret på sikringen. Om det skulle være styreenheten ville jeg sett på ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 Hmm ja jeg er verdens dårligste på målinger, har slitt med noe batteritull, skal inn i neste uke på diagnose. Sist gang var det jordinga på motoren så var synderen. Nå kan det vel være stolen som tuller. Har et multimeter, skal jeg bare måle der sikringa står? Og skal jeg måle ampere eller volt eller ohm?😅 Vinduene kan du jo ta opp og ned etter tenninga er avslått men så snart nøkkeln er tatt ut blir det vel stopp, kan det være noe slikt med stolene også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkeeng Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 Stolene kan reguleres uavhengig av tenninga. Tok ut styreenheten å satt i ny sikring for å se om den også røk, noe den gjorde. Da trur jeg jeg akkurat gjorde et bomkjøp på ebay, hehe. Har en enhet i reserve da til 700kr inkl frakt.Er sikkert en av elektromotorene som har tatt kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå