Gabz Skrevet September 2, 2017 Share Skrevet September 2, 2017 Har en 82-mod 520i som går litt ujevnt på tomgang og som hoster og harker litt under kjøring, spesielt med litt motgang som en bakke eller lignende. Forrige eier har byttet fordeler, plugger osv. uten hell så vil tro det har noe med bensin å gjøre. Tenkte å begynne med bytte av bensinpumpe og filter, ettersom det koster en tusenlapp og er greit å ha byttet uansett. Men er det slik at det er 2 bensinfiltere og 2 pumper? Eller er det bare 15 og 19 på tegningen her? Og disse sitter sammen under bilen? Hva med den i tanken? Og hva er del nummer 21 (fuel accumulator)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 2, 2017 Forfatter Share Skrevet September 2, 2017 Eventuelt om noen har lyst å komme en tur til Ås, Akershus og ta en titt på det så kan jeg betale en slant. Ingen erfaring med sjekk av pumper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 2, 2017 Share Skrevet September 2, 2017 (endret) Nr 15 er pumpa og nr 19 er filteret har ikke sett den andre runde saken der før. Mulig det er et grovfilter? Ville også ha byttet nr 1-4 og 18 og 20. Dette ruster veldig og er en typsk ting som ramler av til slutt. Men du ser fort tilstanden ved å kikke under bilen Pumpa og filteret er smart å bytte. Sjekk også etter irr på kontaktene på pumpa. Det at bilen fjusker i motbakkene kan også være falsk luft rundt innsuget eller en slapp Lmm. De pleier også å sprekke i slangene rundt tomgangsregulatoren som gir litt samme symptomer. Jeg ville byttet pumpa uansett. Ikke noe åå feilsøke på. De som ligger under bilen er mer utsatt enn de nye som ligger oppi tanken. Kjør 98 bensin på bilen en tur etter du har gjort dette så skal du se det blir "ny" motor olje og filtre tenker jeg du tar uansett. Endret September 2, 2017 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 2, 2017 Forfatter Share Skrevet September 2, 2017 Så ikke noe åpenlyst galt med innsugsslangene men kan titte litt ekstra igjen. Men ja, tenkte å bytte filter og pumpe under der også få vasket filteret i tanken også. Har vel forstått det riktig med at deletegningen jeg postet er under bilen ved siden av tanken? Oljeskift er nylig tatt i følge forrige eier og oljen er gylden og fin enda men kan prøve en tur med 98 også Så regner jeg med at ting fort blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 2, 2017 Forfatter Share Skrevet September 2, 2017 Da var filter, pumpe, holderne, muttere og slikt bestilt fra Koed så får vi se om det løser det Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå